یزد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت : جامعه ای که تنها توسعه فیزیکی دارد، جسمی فاقد روح است دربخش فرهنگ وهنر استان در حوزه های آموزشی فعالیت های قابل توجهی انجام شده و اما از لحاظ زیرساختی و امکانات دچار مشکلات است.

فرهنگ وهنر استان از لحاظ زیرساخت دچارمشکل است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازروابط عمومی ارشاد، مجید جوادیان زاده درنشست هم اندیشی با روسای انجمن های هنری استان که با حضور نماینده یزد و اشکذردر مجلس شورای اسلامی برگزارشد،اظهاراشت: جامعه ای که تنها توسعه فیزیکی و مادی دارد و به سمت مدرنیته یک بعدی حرکت می کند،جسمی فاقد روح است وهنر روح کالبد انسانی است که سرزندگی، نشاط و شادابی را به همراه دارد.
وی با اشاره به وضعیت فرهنگی و هنری استان یزد، گفت: باور داریم گفت و گوی مستقیم هنرمندان ومسئولان، سوءتفاهم را حل ومشکلات را برطرف می کند.
جوادیان زاده با بیان اینکه با ذهن خوانی بسیاری از اتفاقات مثبت روی نخواهد داد اظهار امیدواری کرد: در قالب این گفت و گو و هم فکری ها، هنرمندان و مسئولان فرهنگی به زبان و بیان مشترکی دست یابند.

 معاون هنری وسینمایی این اداره نیزنشست اظهار داشت: ظرفیت های فرهنگ و هنری استان نسبت به استان های همجوار مطلوب است.
محمود دهقان هراتی با تاکید بر افزایش تولید هنری استان، گفت : ظرفیت های فرهنگی و هنری استان یزد رو به بهبود است و این ظرفیت نسبت به جمعیت استان های همجوار، مطلوب است.
وی افزود: در حوزه های آموزشی نیز اقدامات قابل توجهی روی داده است هر چند از لحاظ زیرساختی و امکانات نیز دچار مشکلات عدیده ای هستیم زیرساخت ها فراهم باشد؛ تولیدات بیشتری خواهیم داشت.
دهقان هراتی نداشتن ساختمان تئاتر شهر، موزه هنرهای معاصر، کمبود فضای هنرستان ها، نداشتن سالن تخصصی پخش فیلم انجمن سینماهای جوان و موسیقی و... را بخشی از محدودیت های پیش روی هنرمندان استان یزد دانست.
گفتنی است در این نشست روسای انجمن های هنری فعالیت های تجسمی، نمایشی، گرافیک، موسیقی، خوشنویسی، سینما، شعر و عکاسی به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.