۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 598165

سازمان جوانان حزب همت با صدور بیانیه ای،آورده است: سازمان جوانان قصد دارد تا مشکلات جوانان که مهمترین آن اشتغال است را با ارائه راهکار و برنامه های مدون بررسی و به دولت ودستگاه های حاکمیت ارائه کند تا ان شاءالله بتوانیم قدم های موثر در راستای اشتغال جوانان برداریم.

درخواست یک تشکل سیاسی از جوانان

به گزارش قدس آنلاین، سازمان جوانان حزب همت با صدور بیانیه ای که  به امضاء دبیرکل این حزب منتشر شده است تاکید کرد:سازمان جوانان قصد دارد تا مشکلات جوانان که مهمترین آن اشتغال است را با ارائه راهکار و برنامه های مدون بررسی و به دولت ودستگاه های حاکمیت ارائه کند تا ان شاءالله بتوانیم قدم های موثر در راستای اشتغال جوانان برداریم.

متن این یانیه بدین شرح است:

جوانی، بهار عمر و فصل طربناک زندگی است، دورانی است که تنها یک بار در اختیار همه قرار می گیرد و چون به انجام خویش رسد، دیگر امکان تکرار نخواهد داشت. در حقیقت جوانی، سرمایه ای بی بدیل است که سرشار از بانگ و خروش است و خموشی در خود راه نمی دهد. یک جوان، بر بلندای قله اندیشه و ایمان می نشیند و حقایق را نیکوتر می بیند.

در تاریخ می توان جوانانی را یافت که تاثیرات بسزایی برای بشریت به همراه داشته اند. در تاریخ اسلام یک جوان را می توان بعنوان الگو و اسوه ی بی همتای تمام جوانان معرفی کرد که آن حضرت علی اکبر(ع) است. جوانی که عنصر شجاعت را معنی کرد و نقش عظیمی در واقعه عاشورا داشت و همراه و همیار پدر بود. امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع) را عصاره بنی هاشم و شبیه ترین مردم به پیامبر(ص) دانسته است.

چه افتخاری برتر از این که جوانان ما، حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند و چه شایسته کشوری که ولادت ایشان را در تقویم کشور خود به روز جوان ثبت کرده است. در کشور عزیزمان ایران روز ۱۱ شعبان، میلاد حضرت علی اکبر(ع) بعنوان روز جوان و در کشورهای دیگر ۲۱ اگوست توسط سازمان ملل، روز جوان در نظر گرفته شده است.

همان گونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تصریح کردند: "کشور متعلق به جوانان عزیز ایران است و نسل جوان وپرشور باید با حضور هرچه گسترده تر در میدان های علم و فناوری ودیگر عرصه ها ومقابله هوشیارانه  با نفوذ دشمن خود را برای آینده درخشان ایران آماده کنند"؛ جوانانی که به تعبیر رهبر انقلاب در کوره انقلاب افرادی پارسا بار آمدند.

حضور و نقش جوانان در زمان پیروزی انقلاب و دوران ۸ سال دفاع مقدس بر هیچ شخصی پوشیده نیست. جوانانی که فرمان امام را لبیک گفتند و حماسه جاوید را آفریدند.

 یکی از دلایل همراهی جوانان را در این انقلاب شکوهمند اسلامی می توان به ارزش گذاری امام نسبت به جوانان و تکریم آن ها از سوی ایشان نام برد، در حقیقت این انقلاب مرهون باور، تکریم و سعه صدر پیشوای انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و در حال حاضر مقام معظم رهبری(دام برکاته) نسبت به قشر جوان است.

امام خمینی(ره) از حضور جوانان در سخنان خود بسیار یاد نموده اند. از آنجمله: " ما از همه شما جوانان تشکر می کنیم که در این موقع همه با قدرت، همه با اراده، همه با خواست های الهی به پا خواسته اید و کارهای خودتان را زمین گذاشته اید و این کار بزرگی را که به عهده همه ماست دنبال کردید و رمز پیروزی شما وحدت کلمه است و این که همه تان یک مطلب را می خواهید(موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۷۷، ص۱۲۸).

یکی از اصول مهم در مدیریت انقلابی اصل جانشین پروری  است؛ به این معناست که هر مدیر انقلابی و مدبری باید به گونه ای عمل کند که در مسیر خدمت خود جوانان برومند، خلاق و تحصیلکرده را در کنار خود رشد دهد تا اینان بتوانند جانشینانی شایسته باشند. تاریخ پر فراز و نشیب ایران سربلند، بارها و بارها ثابت کرده است که دل نسل جوان برای این مرز و بوم می تپد. به گونه ای که در لحظات حساس و نفس گیر با اهدای جان شیرین، دین خود را به میهن ادا نموده و خون خود را جهت آبیاری درخت استقلال و آزادی در ایران اسلامی، اهدا نموده است.

با این وصف مبرهن است اگر خواستار تغییر به کشوری پیشرفته و مدرن هستیم باید از جوانان بخواهیم که وارد صحنه شوند تا عظمت و شکوه ایران را دوباره به دست آوریم و تا زمانی که ایران را از داخل مستحکم نکنیم نمی توانیم پرچمدار گفتگو در جهان باشیم. اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است «چرا ما امروز نمی توانیم از عنصر عظیم و سرمایه بزرگ جوانان به خوبی استفاده کنیم؟» چند درصد از مدیران اجرایی کشور شجاعت استفاده از جوانان را به عنوان قائم مقام و معاونین خود دارند؟ آنچه که تاکنون بوده چنین شجاعتی را مشاهده نکرده ایم.

حزب همدلی مردم تهران(همت) که یکی از ستون های اصلی اش را بر روی جوانان متمرکز کرده است، در چارت تشکیلاتی خود، سازمان جوانان را گنجانده است تا بتواند با تکیه بر شور و شعور جوانان و ایجاد انگیزه در جوانان انقلابی، ایران اسلامی را برای دهه های بعدی حیات خود دارای مدیرانی شجاع، سالم و پاکدست از نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی بوجود بیاورد.

سازمان جوانان حزب همدلی مردم تهران(همت) ضمن تکریم و بزرگداشت این روز گرانقدر که الگوی آنان حضرت علی اکبر(ع) بوده، بدنبال شناسایی جوانانی شجاع، خلاق، متعهد و انقلابی که از پیروان آن حضرت هستند  است و قصد دارد تا مشکلات این قشر که مهم ترین آن اشتغال است را  با ارائه راهکارها و برنامه های مدون بررسی و به دولت محترم و دستگاه های حاکمیتی معرفی و آسیب این قشر را به حداقل برساند.

از جوانان برومند استان تهران درخواست داریم تا ضمن عضویت در سازمان جوانان، بخش ایده پروری و بانک ایده های حزب همت، راه ارتباطات و مذاکره با مسئولین کشور را از طریق حزب بپیمایند تا انشالله بتوانیم قدم های موثری در راستای اشتغال جوانان برداریم و امروز نیز همچون دوران انقلاب شاهد درخشش، تلاش، انگیزه و امید بالای این قشر مهم در جامعه باشیم که این امر با اعتماد و ارزش گذاری بر جوانان حاصل خواهد شد.

منبع: نماینده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.