قدس‌آنلاین: آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید به مناسبت سالروز میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) یادداشتی اختصاصی دراختیار قدس‌آنلاین قرار داده‌اند.

السّلام علی مولانا صاحب العصر و الزَّمان بقیةالله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و علی آبائه الطّاهرین و علی شیعته المتمسِّکین بأمره المنتظرین لظهوره.

از بزرگترین مصادیق احیای امر اهل البیت علیهم‏السّلام در عصر غیبت، عرض ادب و ثناگویی حضرت صاحب الأمر عجّل‌الله تعالی فرجه الشریف و زنده نگاه‌داشتن یاد آن امام در قلوب مردم می‌باشد.

عصر غیبت، عصر امتحان و آزمایش است. وظایفی که مؤمنان در این عصر دارند، از وظایفی که در عصر حضور دارند اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست.

مسئولیت منتظر بودن، مسئولیتی است که همه باید در ادای آن، ساعی و کوشا باشند.

«إنَّ لِصاحِبِ هذَا الْأمْرِ غَیبَةً الْمُتَمَسِّکُ فیها بِدینِهِ کَالْخارِطِ لِلْقتادِ»

آری، همان‌طور که امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند در عصر غیبت، نگهداری دین، مانند نگهداشتن آتش در کف دست است. سعادتمند، آن مؤمنانی که در ایمان خود، ثابت‌قدم ‏باشند و در مکتب انسان‌ساز آن، خود را بسازند.

عزیزان خدا و فرزندان قرآن! در این عصر دشوار، در برابر دشمنانی که می‏خواهند به اسلام ضربه بزنند، شما غیرتمندان مسلمان هستید که باید از اسلام دفاع کنید.

سعی دشمن این است که تعهّد مسلمانان را به احکام، ضعیف سازد. آنها، مرد و زن مسلمان و مدرسه و دانشگاه مسلمانان را هدف قرار داده‏اند و می‏خواهند سنگرهای فرهنگی و علمی ما را متصرّف شوند.

در این شرایط، وظیفه شما منتظران، بسیار حسّاس است: بیدار و هُشیار باشید، مواضع اسلامی خود را حفظ نمایید و ترقّی و پیشرفت جامعه اسلامی را در علم و صنعت و اخلاق و خودکفایی و بی‌نیازی از بیگانگان، وجهه همّت قرار دهید.

کسی که منتظر است، دین خدا و آنچه را که به ولیّ عصر ارواح العالمین له الفداء منتسب است، از مال و جان و فرزند و مقام خود گرامی‏تر می‌دارد و برای حفظ و نگهداری آن کوشاتر است.

کسی که منتظر است، به وسیله جشن و چراغانی‌ها و مجالس و محافل نور این عید بزرگ، بر نشاط و تعهّد و مقاومت جامعه اسلامی می‌افزاید و به اهداف و معانی بزرگی که از جشن و چراغانی نیمه شعبان در نظر است، التفات دارد و مقصد را فراموش نمی‏‌نماید و از حقیقت و درسی که از این مراسم باید گرفت، غافل نخواهد شد. این جشن‏ها و سرورها، باید اعلان و اظهار وفاداری به اسلام، ابراز علاقه به قرآن و اتفاق و اتّحاد باشد.

کسی که منتظر است باید این جشن و عید نیمه شعبان را غنیمت بداند و آن را فرصتی برای تجدید عهد با آن حضرت در انجام امر به‌معروف و نهی از منکر و حفظ سنت‌های الهی و هویت اسلامی و  قضاء حوائج عبادالله خصوصاً طبقه محروم و احیاء دین بداند.

کسی که منتظر است شب نیمه‌ی شعبان، که مثل شب‌ قدر یکی از شب‌های مقدّسه است را غنیمت می‌شمرد، و با دیگر مؤمنین، با نیّت پاک،‌ دست انابه و تضرّع به درگاه خداوند متعال برداشته و فرج موفور السرور حضرت مهدی موعود عجل‌الله تعالی فرجه الشریف را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید. در پایان این مختصر، چند بیتی را به محضر منتظران حضرتش تقدیم می‌دارم:

شب عید است و جوان، عالَم پیر کهن است

خرّم از رحمت حق، عرصه‏ی دشت و دَمَن است

هر کجا می‏نگرم محفل انس است و سُرور

بهر تبریک و تشکّر همه جا انجمن است

شب قدر است شب نیمه‏ی شعبان که در آن

رحمت حق متواتر، به زمین و زَمَن است‏

ای که از فیض وجود تو جهان راست قرار

دلِ ابرار به عشق رخ تو مُرتهن است

تا نیایی تو و گیتی نرسانی به ثبات

خاور و باخترش یک‏سره دارالفتن است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.