جوین_ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جوین گفت: از مزایای مهم اجرای طرح خادم پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار و کاهش ترس و اضطراب و خسارات ناشی از سوانح می باشد.

اجرای طرح خادم سبب کاهش خسارات بلایاخواهد بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جوین از اجرای طرح خادم در سطح شهرستان جوین خبر داد و گفت: با اجرای طرح خادم در شهرهای نقاب و حکم آباد، بخش عطاملک و بخش مرکزی بیش از ۲ هزارسر پرست خانوار در اجرای این طرح آموزش می بینند.  

حمزه ملک خواهی خاطر نشان کرد: در طرح خادم یک عضو خانواده با کمک های اولیه امدادی در حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان و در حوادث غیر طبیعی مانند آتش سوزی، ضرب وجرح و سایر موارد آشنا می شوند.  

وی تصریح کرد: از مزایای اجرای این طرح پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار کاهش ترس و اضطراب و کاهش خسارات ناشی از سوانح است، چون کسی که آشنایی با کمک های اولیه امدادی داشته باشد، در زمان وقوع حادثه بدون استرس و دست پاچگی نسبت به کمک رسانی اقدام می کند.  

ملک خواهی تاکید کرد: همزمان با اجرای طرح کمک های امدادی اولیه بلافاصله از نیروهای امدادی هلال احمر برای تکمیل طرح استمداد می شود، که در کمترین زمان ممکن نیروهای امدادی در محل وقوع  حادثه حاضر می شوند.  

وی یادآورشد: اجرای طرح خادم زمان بر است، ولی جوانان و داطلبان جمعیت هلال احمر آمادگی دارند، تمامی خانواده های سطح شهرستان جوین را تا سال ۱۴۰۰ آموزش دهند و در صورت عدم مراجعه افراد به هلال احمر برای آموزش نیروهای آموزش دیده هلال احمر در محل منازل نسبت به آموزش سرپرست خانوار اقدام خواهند کرد.  

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جوین اضافه کرد: ماموران هلال احمر با مراجعه به درب منازل در سطح شهرستان جوین پرسش نامه های مربوطه را تحویل خانواده ها داده و پس از یک هفته فرم های تکمیل شده را جمع آوری می نمایند، تا نسبت به شروع آموزش طرح خادم اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.