قدس انلاین: روستای گوجکی در ۳۵ کیلومتری شهر مشهد چند هفته‌ای است که سرویس مدرسه ندارد و دانش آموزان این روستا با وسایل شخصی مختلف همچون نیسان و وانت به محل تحصیلشان می‌روند.

حمل و نقل دانش آموزان روستای گوجکی به مدرسه با وانت

به گزارش قدس آنلاین یکی از اهالی این روستا با تأیید این خبر می‌گوید: سرویس مدرسه دانش آموزان این روستا به محصل تحصیلشان در روستای کارده چند هفته‌ای است که به دلایل نامشخص حذف شده است.
 محمد حسین صیادی در ادامه به قدس می‌افزاید: قطع شدن این سرویس باعث شده است که اولیای دانش اموزان با وسیله‌های شخصی همچون نیسان فرزندان خود را به محل تحصیلشان ببرند وخانواده هایی که فاقد وسیله شخصی هستند نیز بلاتکلیف بوده و در برخی موارد فرزندانشان با تأخیرهای طولانی به مدرسه می‌رسند.
وی اظهار می‌دارد: شرایط به گونه‌ای شده است که بعضی مواقع یک ماشین بیشتر از ظرفیت قانونی، دانش آموزان را سوار می‌کند که ادامه این وضعیت ممکن است، حوادث ناگواری را ایجاد کند.
صیادی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای اجرا و ادامه این سرویس وعده کمک و مساعدت مالی داده بود، اما به قول خود عمل نکرد، تصریح می‌کند: این روستا قبلاً دارای کد رشته مقطع راهنمایی بود، اما به یکباره آموزش و پرورش این مقطع را در روستا تعطیل کرد و باعث شد که دانش آموزان برای ادامه تحصیل به روستاهای مجاور و یا شهر مشهد مهاجرت کنند.
وی می‌افزاید: از طرفی خیرین روستا از چند سال قبل یک باب منزل مسکونی را برای ساخت مدرسه هدیه کردند، اما به دلیل بی‌توجهی آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه این منزل نیز متروکه شد و کسی هم به وضعیت آن رسیدگی نمی‌کند.
صیادی همچنین ادامه می‌دهد: سه سال است که به گفته شرکت گاز، نقشه برداری گاز رسانی به این روستا به پایان رسیده است و در مرحله واگذاری به پیمانکار است، اما تاکنون هنوز خبری نشده است.
صیادی با بیان اینکه قنات‌ها در این روستا خشک شده‌اند و فعالیت‌های کشاورزی به حداقل رسیده است، تصریح می‌کند: از مسئولان تقاضا داریم که عوامل انگیزشی را برای حفظ و ماندگاری مردم در روستاها را افزایش دهند زیرا در صورت نبود شرایط لازم، مردم روستا به حاشیه شهرهایی همچون مشهد مهاجرت می‌کنند که باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد زیرا در یک برهه از زمان نزدیک ۷۰۰خانوار در این روستا زندگی می‌کردند، اما در حال حاضر تنها ۱۴۰خانواردر این روستا ساکن هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.