کرج - مدیرعامل آب منطقه ای استان البرز با بیان اینکه میزان بارش ها در مناطق طالقان، هشتگرد، و منطقه آسارا نسبت به سال گذشته منفی ۳۰ درصد می باشد، گفت: حجم آب سد کرج و طالقان نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است.

آب سدهای کرج و طالقان ۱۸ درصد کاهش یافت/ اُفت ۲۴درصدی بارش نسبت به سال قبل

داود نجفیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به میزان بارندگی ها در مناطق طالقان، هشتگرد، و منطقه آسارا در محدوده سد کرج گفت: مجموع بارندگی ها  از اول سال آبی گذشته تا اردیبهشت ماه سال جاری ۳۷۳.۸میلیمتر بوده است.

وی تصریح کرد: درصد تغییرات بارندگی این مناطق نسبت به سال گذشته کاهشی ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: متوسط دوره آماری مجموع بارندگی های استان البرز تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری ۳۴۶.۱ میلیمتر می باشد که درصد تغییرات نسبت به متوسط دوره آماری سال گذشته باکاهش ۲۴ درصدی روبرو بوده است.

نجفیان با اعلام اینکه درصد تغییرات حجم آب سد کرج نسبت به سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی را نشان می دهد افزود: در سال آبی گذشته ۹۰ درصد ظرفیت سد کرج پر بوده در حالی این رقم در سال آبی ۹۷-۹۶ به میزان  ۷۳ درصد است.

وی افزود: میزان آب سد طالقان ازآمار بارش های سال جاری ۶۹ درصد است این در حالی است که در سال گذشته ۸۴ درصد حجم سد طالقان پر بود که نسبت به سال گذشته این سد نیز ۱۸ درصد کاهش داشته است.

نجفیان در پایان گفت: به دلیل افت بارش ها و کاهش میزان حجم سدهای استان البرز در سال جاری نسبت به سال های گذشته با بحران کم آبی مواجه هستیم و از شهروندان تقاضا داریم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.