تربت جام -مسئول دومین کنگره ملی شعر اهل بیت (ع) از ارسال ۲۱۵ اثر به دبیرخانه این گنگره خبرداد و گفت: این کنگره ملی شعر دردو بخش کشوری و استانی برگزار خواهد شد .

ارسال ۲۱۵ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر اهل بیت (ع)

حجت الاسلام والمسلیمن محمد جواد طاهری که ظهر امروز در ستاد کنگره ملی شعر اهل بیت (ع) حضورداشت به خبرنگارقدس آنلاین گفت: این همایش همزمان با روز میلاد امام مهدی (عج) اردیبهشت ۹۷ در تربت جام خواهد بود و آثار خوبی از شاعران شیعه و سنی تاکنون به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی همچنین به موضوعات آثار در این کنگره اشاره کرد وگفت: این همایش در دوبخش ملی و استانی برگزار می شود که در بخش ملی با موضوع  قران واهل بیت(ع)، مهدویت و انتظار، شفاعت و توسل، وحدت و اخوت اسلامی، مدح رسول (ص) واهل بیت(ع)، عاشورا و نهضت امام حسین(ع)   و سایر موضوعات مرتبط از مهمترین موضوعات این گنگره خواهد بود ودر بخش استانی با موضوع بانوی بهشت اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد آغار به کار خواهد کرد و و به ۱۷ نفر از اشعار برتر جوایز نفیسی از سوی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اهداء خواهد شد و تمام هزینه های این همایش غیر دولتی است.

مسئول دومین  کنگره ملی شعر اهل بیت (ع) به اهداف این همایش اشاره کرد وگفت: اهل بیت (ع) یک عنصر وحدت آفرین است و برگزاری چنین مراسمی می تواند در حفظ وحدت کمک کند.

کنگره ملی اهل بیت(ع) مبتنی بر ارزشهای دینی است

فرماندار تربت جام در ادامه به رویکرد این همایش اشاره  کرد وگفت: این حرکت فرهنگی می تواند به تقریب مذاهب کمک کند و برگزاری چنین همایشی علاوه بر اتحاد اسلامی می تواند تربت جام را به پایگاه وحدت اسلامی تبدیل کند.

مرتضی حمیدی در ادامه اظهار داشت: این گنگره در رمینه ترویج ارزشهای اسلامی و کرامت اسلامی تاثیر به سزایی خواهد داشت وموجب رشد اخلاقی و تحکیم اخوت و برادری خواهد شد و فرهنگ اهل بیت (ع) فرهنگی معتدل بر اساس عدل، منطق و اسلام گرایی است.

وی گفت: این کنگره مبتنی بر ارزشهای دینی بوده و تاثیر گذاری خوبی برای نسل جوان دارد و این حرکت فرهنگی می تواند در اعیاد شعبانیه به شور و نشاط مذهبی و اجتماعی کمک نماید.

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، این همایش روز چهارشنبه مصادف با میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود(ع) به مدت یک روز و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مهمانان کشوری و استانی در محل تالار جامی تربت جام برگزار خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.