قدس آنلاین-طی مراسمی با حضور رییس دانشگاه آزاد خراسان رضوی، معاون فناوری پارک علم و فناوری خراسان و مدیران پالایشگاه هاشمی نژاد، پژوهشکده توسعه گوگرد در شرق کشور به بهره برداری رسید.

پژوهشکده توسعه گوگرد در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم مهندس سید مجید منبتی مدیر عامل این شرکت طی سخنانی افزود: ثروت آفرینی با ایجاد ارزش افزوده محصولات گوگردی، توسعه کارآفرینی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و بکارگیری فناوری روز، از اهداف راه اندازی هاب گوگرد منطقه است.

وی تصریح کرد: این اقدام با هدف تحقق منویات رهبری در حوزه اشتغال و تولید داخل صورت گرفته که بستر بسیار مناسبی در راستای تعامل دانشگاه با صنعت خواهد بود.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: در حال حاضر ۶۰ درصد گوگرد تولیدی این مجتمع در داخل کشور به مصرف میرسد و باید تبدیل به محصول با ارزش بالاتر شود و مهمترین رکن آن حضور دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان در عرصه اقتصاد کشور است.

مهندس منبتی بیان داشت: ترویج و توسعه کاربرد های جدید گوگرد، حمایت از ایده ها و اختراعات در حوزه محصولات گوگردی، تدوین استاندارد های تولید محصولات با ارزش افزوده، ارزش آفرینی از طریق روش های نوین تولید، مطالعه و بررسی فرآیند های تولید محصولات با ارزش افزوده، حمایت از تجاری سازی محصولات گوگردی از دیگر اهداف راه اندازی این پژوهشکده می باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: هم اکنون با دو شرکت داخلی قراردادی منعقد گردیده است که هر یک از شرکت ها  روزانه به میزان ۲۰۰ تن گوگرد مذاب خرید خواهند کرد تا ضمن جلوگیری از خام فروشی، محصولات با ارزش افزوده بالاتر تولید شود.

وی همچنین گفت: به منظور ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این منطقه ۲۰ درصد تخفیف در بخش سرویس های جانبی شامل آب، برق و بخار اعمال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.