همدان -نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: احیای واحدهای تولیدی نقش موثری در اشتغال جوانان و توسعه کشور دارد.

احیای واحدهای تولیدی نقش موثری در اشتغال جوانان و توسعه کشور دارد
به گزارش قدس آنلاین  آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در حاشیه مراسم بازدید از مجموعه صنایع تبدیلی الوند گفت : فرزندان غیرتمند کشور همه باید دست به دست هم دهیم تا ایران اسلامی به کشورهای خارج و بیگانگان وابستگی نداشته باشد. 
وی افزود: احیای اینگونه واحدها علاوه بر توسعه کشور در ایجاد اشتغال جوانان این مرزو بوم نقش موثری دارد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه به یک ارزش فرهنگی و اخلاقی تبدیل شود که در این زمینه فرهنگ سازی گسترده ای باید صورت گیرد.
امام جمعه همدان با اشاره به نامگذاری سال به نام حمایت از تولید ملی گفت: ما بنجول‌های کشورهای اجنبی را استفاده می‌کنیم در صورتی که می‌شود از کالای داخل استفاده کرده و باعث رشد اقتصاد کشور شد.
وی بابیان اینکه استفاده از کالای داخلی باعث رشد اقتصادی کشور می شود، گفت: متأسفانه شرایط طوری شده که ما برای کشورهای بیگانه کشت می‌کنیم و باید این عادت را ترک کنیم.
وی اعلام کرد: باید تلاش کرد تا مهاجرت به خارج از کشور برای اشتغال کمتر شود و این امر نیازمند خود اشتغالی و کارآفرینی است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: اقتصاد در اسلام یک اصل بوده و کارهای اقتصادی و کارآفرینی نیز از مقدسات دین اسلام است.
مدیرکل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی استان نیز در این مراسم گفت : این مجموعه یکی از واحدهای تعطیل بود که با حمایت دولت و استاندار پر تلاش همدان این واحد دوباره راه اندازی شد .
احمد توصیفیان پور افزود: این واحد صنایع تبدیلی بعد از ۱۱ سال تعطیلی دایر شد و اکنون بیش از ۱۰۰ نفر نیروی متخصص فارغ التحصیل دانشگاهی را جذب کرده و می تواند بیش از ۴۰۰ نیرو نیز جذب کند.
مدیرعامل صنایع تبدیلی الوند نیز گفت: این مجموعه عظیم شامل ۱۰ خط است و این واحد پایلوت نشاسته خاورمیانه است و تا ۶ ماه آینده بیش از ۱۰۰ نوع محصول را نیز تولید می کند .
بهزاد دادگر با بیان اینکه این واحد برای کشور ارزآوری دارد افزود : حمایت دولت می تواند در رونق و توسعه این واحد صنعتی بیش از پیش موثر باشد.
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.