رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: با تغییر میزان افزایش حقوق کارکنان دولت که در مصوبه هیئت وزیران 6 تا 12 درصد تعیین شده موافق نیستم.

قدس آنلاین/ آرش خلیل‌خانه: محمد باقر نوبخت در حاشیه نشست خبری سخنگوی دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: اگر بخواهیم حقوق‌های پایین را  با درصد بیشتری بالا ببریم و سقف 20 درصدی را برای آنها درنظر بگیریم باید افزایش حقوق دیگر گروه‌ها را کاهش دهیم که این با عدالت همخوانی ندارد.

سخنگوی دولت در نشست خبری خود هم در واکنش به اعتراض روئسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس نسبت به افزایش 6 تا 12 درصدی حقوق کارکنان دولت با بیان اینکه مصوبه مجلس کاملاً روشن است و نظر احدی از نمایندگان ممکن است متفاوت باشد اظهار داشت: تبصره 12 قانون بودجه 97 گفته است متوسط افزایش حقوق کارکنان دولت باید 10 درصد باشد.

نوبخت در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که این تبصره سقف 20 درصد را برای افزایش حقوق آن دسته از کارکنان که دریافتی‌های پایین‌تری دارند در نظر گرفته و تأکید روئسای کمیسیون‌های تخصصی مرتبط مجلس بر الزام رعایت این امر و مغایرت مصوبه دولت با منظور قانونگذار بوده است، گفت: تبصره 12می‌گوید افزایش حقوق کارکنان دولت باید به صورت پلکانی نزولی باشد و حداکثر میزان افزایش 20 درصد است. پس سقف افزایش 20 درصد است نه اینکه دولت حتماً باید به گروه‌هایی این 20 درصد را بدهد.

وی تصریح کرد: متوسط افزایش حقوق‌ها نیز 10 درصد عنوان شده و این به عهده دولت است و هیئت وزیران بر مبنای آیین نامه‌ای که تدوین می‌کند میزان افزایش حقوق‌ را تعیین کرده و تشخیصش افزایش 6 تا 12 درصدی بوده است که کاملا منطبق با قانون است.

سخنگوی دولت افزود: اینجا ممکن است بحث عدالت مطرح شود، اما از آن طرف باید توجه داشت برخی از گروه‌ها که حقوق بالاتری دارنداعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند که اگر هم پول بیشتری نسبت به عموم کارکنان دولت می‌گیرند، شایستگی‌های بیشتری هم دارند و اگر حقوق آنها را افزایش ندهیم ظلم است.

وی گفت: البته اگر مجلس در این مورد و در قالب تفسیر از مصوبه خود به جمع‌بندی برسد ما می‌پذیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.