قدس‌آنلاین:محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تحویل ۲۵۰ دستگاه خودروی تجاری و رونمایی از سامانه‌های فروش منعطف، فوری اعتباری و نمایشگاه مجازی سایپا گفت:برای سال ۹۷، حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو تحویل می‌دهیم که یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار پروفرم‌های خرید قطعات یدکی منفصله توسط شرکت‌های خودروساز(سایپا و ایران خودرو) برای تولید ۳۶ هزار خودرو سنگین را در سطح کشور به دست آوردیم که در مرحله گشایش اعتبار اسنادی هستند.

امسال ۶۰ هزار دستگاه خودرو تحویل می‌دهیم

وی با بیان اینکه امیدواریم تا مردادماه اولین محموله های وارده را تبدیل به خودرو کامل کنیم، افزود: این روند قدیم با متصل شدن به ال سی های گشایش یافته در مردادماه تداوم یابد.

وزیر صمت در ادامه افزود:صنعت خودرو سازی صنعتی پیشران است و بخش قابل ملاحظه ای از صنایع وابسته را به کار و تلاش وادار می کند.

شریعتمداری افزود: ابر طرح نوسازی در کنار فعالیت های جاری خودروسازها مانند تولید خودروی سبک است که برای این منظور نیز تولید یک میلیون و ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو برای سال ۹۷ برنامه ریزی کمّی شده است.از ۴۴ کالای منتخب صنعتی تولید ۳۳ کالا بیش از ۵ درصد افزایش یافت و رشد تولید ۱۳ کالا یا کمی کمتر شده یا به اندازه قبل است.

وی با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی کشور، گفت:در زمینه صادرات غیرنفتی در فروردین ۹۷، حجم صادرات غیر نفتی۱۵/۰۹ نسبت به مدت قبل افزایش یافت، در این زمینه صادرات میعانات گازی رشدی منفی و محصولات پتروشیمی معادل سال قبل و کمی کمتر بوده است،   رشد۳۹/۴ در صادرات سایر کالاهای صنعتی داشتیم. این درحالی است که ۷/۷ درصد رشد واردات در فروردین ماه داشتیم و روند رشد تجاری منفی کشور متوقف شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امیدوارم تقارن ایام شعبانیه با روز کارگر موجبات خیر و برکت در زندگی کارگران را در سال پیش رو فراهم کند، گفت:امام خمینی (ره) در بیان مقام کار و کارگر می‌فرمایند: همه امور عالم مرهون کار است و کار در سراسر عالم امکان در حال وقوع است و کار مصنوع دست کارگر است، تجلیل از کارگران فقط در یک روز نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.