سراوان-مردم روستای کله دین از توابع شهرمرزی جالق از افت ولتاژ برق و عدم آنتن دهی شبکه همراه اول گلایه مند هستند.

گلایه  مردم از افت ولتاژ برق و آسیب به وسایل برقی در روزهای گرم

گروه استانها-قدس آنلاین-حسین سپاهی: مردم روستای کله دین از توابع شهر مرزی جالق شهرستان سراوان  با افت شدید  ولتاژ برق مواجه هستند. با توجه به برق دار شدن روستاها و گسترش روستاها و افزایش جمعیت مصرف برق هم افزایش پیدا کرده است.

علی اربابی یکی از اهالی کله دین در گفتگو با خبرنگار ما گفت: عمده ترین مشکلات مردم این  روستا افت شدید  ولتاژ برق، عدم آنتن دهی شبکه تلفن همراه و... است.

وی گفت: نوسانات و افت شدید ولتاژ برق باعث سوختن لوازم برقی مردم شده و اکثر مردم توان خرید مجدد این لوازم خانگی را ندارند. همچنین تحمل کردن این گرمای طاقت فرسا زندگی را برایمان دشوار کرده است.

اربابی بیان کرد: در این باره  مکاتبات بسیاری با دستگاه ها ذی ربط انجام گرفته است اما توجهی نشده است.

خسارات لوازم برقی  سوخته شده را  کسی پرداخت می کند؟

اربابی گفت: وزارت نیرو۲۲۰ ولت برق در زمان اخذ امتیاز برق  به مردم  واگذار کرده است که  طبق قانون اگر از  ۲۲۰ولت افت ولتاژ داشته باشیم، هر  لوازم برقی که بر اثر افت ولتاژ برق می سوزد وزارت نیرو باید  خسارات را پرداخت کند.

وی افزود: از مسوولین ذیربط در دولت تدبیر و امید تقاضا داریم با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان این مشکل را بررسی و مرتفع سازند.

اربابی افزود : مردم در قسمتی از این روستا با توجه به شروع شدن فصل گرما به دلیل افت شدید  ولتاژ برق نمی توانند از وسایل سرمایشی استفاده کنند منظور از وسایل سرمایشی تنها کولر های گازی نیست، یخچال های ما بدرستی کار نمی کنند و حتی از پنکه هم نمی توانیم در این روزهای گرم به خوبی استفاده کنیم.

محمد اربابی یکی دیگر از  اهالی کله دین گفت :از مدیریت اداره برق سوالی دارم آیا مسئولان در این روزهای گرم در آستانه ماه مبارک رمضان بدون کولر و وسایل سرمایشی می توانند زندگی کنند؟ آیا میتوانند خودشان را در این گرمای بالای ۴۰ درجه بجای ما قرار دهند ؟

وی افزود : افت ولتاژ برق و نوسانات زیاد آن مشکلات زیادی  برای ما به وجود آورده است جا دارد  در این رابطه مسوولان اداره برق هرچه سریعتر اقدام کنند.

 گرمای طاقت‌فرسا و از طرفی ضرر و زیانی که از افت ولتاژ برق به وسایل برقی مردم تحمیل می‌شود بسیار برای مردم روستایی سنگین است که باید  با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان هر چه سریعتر در این رابطه چاره اندیشی شود .

عدم آنتن دهی شبکه تلفن همراه اول در کله دین

امروزه عصر تکنولوژی و اینترنت است دغدغه مردم روی تکنولوژیهای پیشرفته و مدرن روز دنیاست ولی دغدغه مردم  روستای کله دین برای خدمات اولیه زندگی است. روستای کله دین  مردمان صبوری داشته که سالیان  سال در مقابل  سختی ها و مشکلات  فراوان  گذشته  سر خم نکرده و تحمل کرده اند. با روی کار آمدن  دولت تدبیر و امید  مردم روستای کله دین امیدوار شده و از دولت تدبیر و امید  انتظار دارند  نسبت به مشکلات  بجا مانده  از گذشته  توجه بیشتری داشته باشند و حداقل مردم  این روستا روی خدمات  پایه زندگی  مشکل  نداشته باشند.

احمدرئیسی یکی از ساکنین روستای کله دین گفت: عدم آنتن دهی  شبکه همراه اول مردم کله دین را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است. متاسفانه اخیرا این مشکلات به حدی رسیده که این وسیله ارتباطی برای ما بلااستفاده شده است.

وی از مسئولین تقاضای رسیدگی به این مشکل را دارد.

 جاسم اربابی دهیار روستای کله دین نیز در خصوص افت ولتاژ برق  و عدم آنتن دهی شبکه همراه اول به خبرنگار ما گفت : مشکل آنتن دهی همراه اول در این روستا به یک معضل تبدیل شده است و مردم از ما برای رفع این مشکل درخواست های بسیار کرده اند.

اربابی در پاسخ به سوال ما در خصوص مشکلات آنتن دهی همراه اول در روستای کله دین  گفت : مطابق با درخواست های مکرر مردم  موضوع را به مسوولان ذیربط گزارش کردیم ولی متاسفانه با توجه به پیگیری های مکرر، تاکنون هیچگونه اقدامی در این رابطه از سوی مسوولین صورت نپذیرفته است.

وی در خصوص  افت ولتاژ برق در این روستا گفت: افت شدید ولتاژ برق در روستای کله دین  ضمن اخلال در سیستمهای سرمایشی موجب خرابی وسایل برقی مردم شده است.

دهیار کله دین افزود: جا دارد با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و بخصوص ماه مبارک رمضان این مشکل هر چه سریعتر رفع شود.

جاسم اربابی از مسولین ذی ربط تقاضای برطرف کردن افت شدید ولتاژ برق و نصب یک ترانس برق و  آنتن دهی شبکه همراه  اول در روستا را دارد.

کله دین یکی از روستاهای مرزی از توابع شهر مرزی جالق شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان با جمعیتی بالغ بر۱۲۴ خانوار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.