اراک- جشنواره مردمی سمنو شهرستان آشتیان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷ برای پنجمین دوره برگزار می شود.

پنجمین جشنواره سمنو در آشتیان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین ،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ،مدیر کل میراث فرهنگی استان سیدمحمد حسینی در اینباره گفت: سمنو ارمغان بهار یا شیرینی سفره هفت سین است که البته در بعضی مناطق یکی از خوراک های عمده نذری است و برای سفره های نذری تهیه می شود.

وی افزود: جشنواره مردمی سمنو شهرستان آشتیان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷ برای پنجمین دوره برگزار خواهد شد و در آن ده ها دیگ سمنو توسط اقشار مختلف پخته می شود و با این رسم اهالی آشتیان بهار را جشن می گیرند و شیرینی بهار را به همشهریان خود عرضه می کنند.

حسینی افزود: آرد گندم، شیره جوانه گندم و آب مواد تشکیل دهنده اصلی سمنو هستند. روش پخت آن به این گونه است که کمی گندم را به جوانه می رسانند و پس از جوانه زدن گندم ها آن ها را می کوبند و شیره جوانه را استخراج می کنند سپس این شیره بسیار شیرین را با آب مخلوط کرده و به جوش می آورند، بعد از این مراحل آرد بو داده گندم را اضافه می کنند و آنقدر روی حرارت هم می زنند تا به غلظت دلخواه برسد. این شیرینی اکثرا به عنوان پس غذایی شیرین یا میان وعده مصرف می شود و تاریخی کهن در تمامی ایران دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان  در پایان افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی از عموم مردم دعوت می کند تا در این جشنواره حضور پیدا کنند تا با مشارکت هر چه بیشتر عموم اقشار بتوانیم گامی کوچک در جهت ایجاد و تقویت روحیه شادی و امید در جامعه برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.