اصفهان- مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: اگر بنا است که روحانیت پیشتاز و پیش قراول و مرجع فکری باشد، این نیازمند به الزاماتی دارد که اولین الزام آن، ولایت مداری است که واقعا باید روی این موضوع کار کنیم.

اولین الزام روحانیت پیشتاز، ولایت مداری است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی در جمع روحانیون شاغل در نیروهای مسلح اصفهان گفت: مناسبت این ایام به نام مرحوم شهید مطهری است  که یک روحانی درد آشنا، زمان شناس، اسلام شناس و مجاهد فی سبیل الله شناخته می شود.

وی تصریح کرد: پیشتازی جوهره می خواهد و الزاماتی می خواهد که اگر روحانیت به الزامات پیشتازی ملتزم نباشد، عقب گرد می کند.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: اگر بنا است که روحانیت پیشتاز و پیش قراول و مرجع فکری باشد، این نیازمند به الزاماتی دارد که اولین الزام آن، ولایت مداری است که واقعا باید روی این موضوع کار کنیم.

حجت الاسلام سعیدی اظهارکرد: طبق معیار هایی که داریم در دوره امام، یک روحانی که خارج از چتر امام باشد نباید داشته باشیم طبق معیار ها و ظوابط در زمان رهبر معظم انقلاب یک روحانی خارج از چار چوبی که رهبری فکر می کند نباید داشته باشیم ولی با کمال تاسف شاهد دسته بندی هایی بودیم، آخوند هایی مقابل امام و رهبری ایستادند.

وی ادامه داد: امروز ما گرفتار شیعه لندنی هستیم، گرفتار بعضی مراجعی هستیم که اساسا مسیر انقلاب را قبول ندارند و در مسیر دیگری در حال حرکت هستند و برای روشنگری افراد جامعه صدایی از آنها در نمی آید.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا دومین شاخصه پیشتازی روحانیت را زمان شناسی دانست و گفت: زمان مقتضیاتی دارد به طوری که هنر شهید مطهری زمان شناسی بود و باید ببینیم اگر امروز بود، آیا همین کتاب ها را می نوشت یا کتاب های دیگری را در موضوعات مبتلا به نظام می نوشت.

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های روحانیت پیشتاز، جریان شناسی است که باید جریان های انقلابی و غیر انقلابی را بشناسد.

وی گفت: از دیگر شاخص های روحانیت پیشتاز، جبهه شناسی است، اینکه از چه جبهه ای باید حمایت کرد و از چه جبهه ای باید فاصله گرفت که ما نیز در نیروهای مسلح مسئولیت بسیار سنگینی داریم، به طوری که هم باید روشنگری و هم انسجام داشته باشیم و بتوانیم وحدت را حفظ کنیم.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خاطر نشان کرد: کاری که امیر موسوی در روزهای گذشته انجام دادند، کار بسیار پسندیده ای بود.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح گفت: از ما چهار نقش را توقع دارند، اول الگو بودن که من و شما باید در عملکردمان باید الگو باشیم به طوریکه هرشخصی با شما و مجموعه نیروهای شما نگاه می کند، متوجه این بشود که آن افراد نمونه ای از اسلام هستند و قطعا رفتار ناقص ما تاثیر منفی در دیگران دارد.

وی ادامه داد: دومین توقعی که از ما دارند، نقش یک مربی و پدری برای مجموعه نیروهاست.

وی افزود: سومین توقعی که از ما دارند، کارهایی که یک روحانی در یک محله به عنوان وظایفی انجام می دهد، را انجام بدهیم یعنی انجام وظایف آخوندی متعارف.

حجت الاسلام سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: چهارمین توقعی که از ما دارند، اداره کردن امور سازمان مربوط به ما است که می توان از آنها به وظایف آخوندی سازمانی تعبیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.