یزد- معاون هماهنگی امور استانداری یزد گفت: برای تامین آب استان برنامه های متعددی پیش بینی شده و آب انتقالی به استان درحال حاضردو سوم آب شرب مردم را تامین می کند و قطره ای از آین آب در بخش کشاورزی مصرف نمی شود .

قطره ای از آب انتقالی در بخش کشاورزی مصرف نمی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،محسن صادقیان شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی هم اندیشی اصحاب رسانه با معاونین استاندارو مدیران بخش آب و فاضلاب استان که در استانداری یزد برگزار شد اظهارداشت: برای تامین آب استان برنامه های متعددی پیش بینی شده و آب انتقالی به استان درحال حاضردو سوم آب شرب مردم را تامین می کند و قطره ای از آین آب در بخش کشاورزی مصرف نمی شود .

وی افزود: دو سوم آب انتقالی صرف شرب مردم می شود و مابقی آب مصرفی ازمنابع زیر زمینی است که ۹۵درصد آب انتقالی درشرب و۵درصد برای صنعت استفاده می شود.

صادقیان تصریح کرد: مصرف سالانه  آب شرب مردم استان  ۹۲میلیون متر مکعب بوده درصورتی که سالانه تنها ۶۲میلیون متر مکعب آب به این استان منتقل می شود و این منطقی نیست که این آب در بخش های دیگر استفاده شود .

 این مسئول ادامه داد: در شرایط بی آبی استان از سفره های زیر زمینی نیز برداشت های بی رویه انجام می شود و ما باید این موضوع را مدیریت کنیم تا کیفیت آبهای زیرزمینی کاهش پیدا نکند و برخورد با چاه های غیرمجاز، محدود کردن صنایع پرآبخواه، و محدود کردن مصرفهای بخش خانگی در دستور کار قرار بگیرد.

وی در مورد بخش صنعت نیز اظهارداشت: در بخش صنعت نیز باید بحث بازچرخابی آب استفاده از آبهای خاکستری در دستور کار باشد صنعتگران باید با روش های نوین آب را بازآفرینی کنند و اگر نمی توانند ما را همراهی کنند ما نیز نمی توانیم آب های زیر زمینی را با هزینه ای ناچیز در اختیار آنها قرار داده و آنها هم بدون استفاده کامل آن را خارج کنند.

صادقیان درمورد بخش کشاورزی استان نیز گفت: نصب کنتورهوشمند برروی چاه های کشاورزی برای کنترل و برداشت آب لازم و ضروری است. از مهمترین راه های مقابله با بحران آب در استان ممنوع کردن کشت های پر آبخواه است و در این راه مردم باید به کمک دولت بیایند چون با توجه به موقعیت جغرافیایی استان چاره ای جزکنترل و مدیریت منابع آب در این شرایط نداریم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.