وزیر دفاع آمریکا هرچند برجام را توافقی دارای ساز و کار نظارتی کارآمد توصیف کرد، اما گفت بخش‌هایی از این توافق باید اصلاح شوند.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت معتقد است که توافق هسته‌ای با ایران ساز و کار نظارتی مناسبی دارد، اما بخش‌هایی از آن باید اصلاح شود.

وی که این هفته در کنگره گفته بود سه بار کل متن برجام را خوانده و معتقد است که این توافق ساختار نظارتی قدرتمندی دارد، دیروز هم در جمع گروهی از خبرنگاران آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا برجام ابزارهای لازم برای شناسایی و پاسخ به «تقلب» را دارد، گفت: «بله.»

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی. ان. ان»، متیس با این حال گفت: «بخش‌هایی از برجام وجود دارند که قطعا باید اصلاح شوند. نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم.»

او که اندکی پس از نمایش پاورپوینتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران، صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا تل‌آویو معتقد است که ایران برجام را نقض کرده، گفت در دیدار اخیرش با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی «درباره مجموعه گسترده‌ای از موضوعات صحبت کردیم، اما این یکی از آن موضوعات نبود.»

نتانیاهو روز دوشنبه با انتشار اسنادی که پیش از این هم در دسترس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده، مدعی شد که ایران درباره سابقه برنامه هسته‌ای خود دروغ گفته است.

متیس: حمله دیشب به سوریه کار آمریکا نبود

وزیر دفاع آمریکا به حمله شب گذشته به یک پایگاه نظامی در «حماء» سوریه هم اشاره کرد و گفت ایالات متحده در این حمله نقشی نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در مقابله با سامانه‌های راداری سوریه در جریان این حمله نقشی داشته یا نه، گفت: «حمله دیشب هیچ ارتباطی با ما نداشت.»

شب گذشته پس از وقوع انفجار در مقر تیپ ۴۷ ارتش سوریه، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که عامل انفجار حمله موشکی از پایگاه نظامی آمریکا در منطقه «التنف» سوریه بوده است. با این حال، گزارش‌های معتبرتر رسانه‌ای نشان می‌دهد که این انفجار احتمالا ناشی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی بوده است. تل‌آویو مانند حملات پیشین، پس از این حادثه هم سیاست سکوت در پیش گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.