قدس آنلاین-یونس طاهریان:نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون کار در کشور مشکلی ندارد بلکه عدم اجرای قانون در این خصوص دردسر ساز شده است.

دراجرای قانون کار مشکل داریم/وضع بد اقتصادی تولیدکنندگان را مجبور به دور زدن از قانون  می کند

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان این مطلب و در پاسخ به سوالی در خصوص امنیت شغلی کارگران گفت: مشکل عمده‌ای در قانون کار دیده نمی‌شود و در این مسئله باید دو طرفه نگاه کرد که هم حق کارگر و هم کارفرما لحاظ شود زیرا هر دو در این جریان سود و ضرر دارند.

گرمابی ادامه داد: هم کارگران و هم کارفرمایان گلایه‌هایی دارند و در شهرستان حوزه انتخابی بنده نیز شکایاتی در این خصوص مطرح شده است که آن ها را به اداره مربوطه گزارش دادم.

این نماینده مجلس در خصوص قراردادهای سفید امضا نیز گفت: متاسفانه این مشکل وجود دارد و کارگران به دلیل نیاز مالی و ترس از دست دادن شغل مجبور هستند این نوع قرارداد ها را امضا کنند.

وی ضمن بیان این که اداره کار باید نظارت بیشتری در خصوص قرارداد کارگران داشته باشد عنوان کرد: مشکل  قرارداد و امنیت شغلی کارگران در شهرستان ها بیشتر از شهرهای بزرگ است که البته به نظر می رسد مسئله فرهنگی نیز در این بین نقش داشته باشد.

گرمابی ادامه داد: در خصوص امنیت شغلی کارگران به طور کلی باید گفت که قانون مشکلی ندارد بلکه عدم اجرای قانون در این مسئله دردسرساز شده است البته وضع بد اقتصادی نیز تولیدکنندگان را مجبور می‌کند که قانون را دور بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.