بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این که در عرصه فرهنگ نباید منتظر واردات باشیم و با تربیت استاد و پژوهشگر گام های مهم و اساسی در این راستا برداریم، بر صادرات فرهنگی تاکید کرد.

تاکید نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر صادرات فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی،در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی  امام سجاد (ع)» با اشاره به این که در عرصه فرهنگ  نباید منتظر واردات باشیم و با تربیت استاد و پژوهشگر گام های مهم و اساسی در این راستا برداریم، بر صادرات فرهنگی تاکید کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)  به برکات حرکت های علمی و پژوهشی که زمینه ساز بهره مندی بیشتر  و رسیدن به فضاهای جدید می شود، اشاره و اظهار امیدواری کرد: این همایش آغازی باشد برای حرکت عمیق فرهنگی در استان  به ویژه در خصوص امام سجاد(ع) که بسیار مظلوم واقع شده اند و با پرداختن به دعاهای غنی صحیفه سجادیه که دریای بیکرانی از مباحث مختلف است، بتوانیم دو مقوله سبک زندگی  و اقتصاد مقاومتی را به بهترین نحو ممکن تبیین کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: گسترش فضاهای علمی و پژوهشی در استان منشا خدمات فکری و فرهنگی خواهد بود، به گونه ای که از حالت  وارد کننده در حوزه فرهنگ خارج و دست به صادرات خواهیم زد.

وی با تاکید بر صادرات  فرهنگی تصریح کرد:  نباید منتظر واردات در این عرصه باشیم و با تربیت استاد و پژوهشگر گام های مهم و اساسی در این راستا برداریم.

وی با تاکید بر دائمی کردن دبیرخانه  همایش  اقتصاد  مقاومتی و جمع آوری تولیدات در دل این همایش، افزود: امید که از این طریق بتوانیم سبک زندگی از منظر امام سجاد (ع) را به عنوان یک پروژه پخته دنبال کنیم.

امام جمعه بجنورد خواستار کلید خوردن  موسسه سبک زندگی در استان با تشکیل شورای پژوهشی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیراجرایی این همایش هم در این دیدار از انتشار کتاب به عنوان  بخش ماندگار همایش یاد کرد که می توان به عنوان مأخذی در آینده از آن بهره گرفت.

حسین فرخنده، در نظر گرفتن بخش هنری در این همایش را اقدامی اثر بخش برای پیوند میان جامعه  فرهنگی و هنری و روحانیت عنوان و به اقداماتی در این راستا اشاره کرد و گفت:  تفاهم نامه هایی با انجمن های فرهنگی و هنری صورت گرفته تا اتفاق های خوبی رقم بخورد.

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی و مسئول دبیرخانه کمیته اجرایی این همایش هم به ارائه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته برای این همایش پرداخت.

آئین اختتامیه نخستین همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن گلشن بجنورد و با معرفی آثار برتر بخش مقالات و اینفوگرافی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.