گرگان- معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ۷۰ هزار مترمربع فرش دستباف به ارزش ۲.۵ میلیون دلار از استان گلستان صادر شد.

صادرات ۲.۵ میلیون دلاری فرش دستباف از استان گلستان

به گزارش قدس آنلاین، درویشعلی حسن‌زاده ظهر امروز در دوره آموزشی فروشندگان فرش دستباف استان گلستان اظهار داشت: سال قبل ۲۱ هزار متر فرش دستباف از استان صادر شد که ارزش آن نسبت به سال پیش از آن، ۵.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیش از۷۰ هزار مترمربع فرش دستباف از استان صادر شده که نسبت به سال قبل از آن، از نظر متراژ  ۱۴درصد رشد دارد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: مجموع صادرات استان گلستان در زمینه فرش دستباف  ۲۱ هزار مترمربع به ارزش حدود ۲.۵ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ هزار بافنده در استان اظهار داشت: ما برای افزایش صادرات دوره‌های آموزشی برای فروشندگان و صادرکنندگان فرش دستباف برگزار کرده‌ایم. همچنین شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و خارجی از دیگر برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت استان برای رونق این هنر-صنعت است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: برای حمایت از بافندگان طرح‌های حمایتی را در نظر گرفته‌ایم تا این هنر را در استان گلستان رونق دهیم. بیشترین بافندگان فرش دستباف در روستاها هستند و برای همین طرح‌های حمایتی ما در حوزه روستایی بیشتر خواهد بود.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.