قزوین_ مردم متدین و مؤمن قزوین به یمن فرارسیدن ولادت با سعادت مهدی موعود (عج)، با برگزاری تکایا و پخش نذورات ارادت خود را به امام زمانشان نشان داده و به انتظار ظهورش نشسته اند.

مردم قزوین انتظار ظهور منجی بشریت را به تماشا نشسته اند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ماه شعبان یکی از ماه های ارزشمند و مهم مسلمانان و شیعیان بوده که برکات بسیاری را به همراه دارد و آیات و روایات بسیاری در خصوص جایگاه این ماه بیان شده است.

واقع شدن ولادت‌های بسیاری از ائمه معصومین (ع) از جمله میلاد امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت ابوالفضل و امام زمان (عج) در ماه شعبان برکت این ماه رو دوچندان کرده است.

ماه شعبان ماه آشنایی و دوستی انسان با خدا و آماده شدن برای ماه بندگی و عبودت است؛ ماه شعبان ماهی است که منتظران ظهور به یمن ولادت منجی دو عالم شب های انتظار و نیمه شعبان را به تماشا می نشینند تا شاید خبری از مهدی موعود (عج) برسد.

نیمه شعبان که می رسد، منتظران صاحب الزمان (عج) دستها را به آسمان دراز کرده و ندای یا مهدی را سر می دهند؛ عاشقان مهدی (عج) هریک به رسم عشق و اراده ای که دارند دلها را به صاحب الزمانشان گره زده و ارادت خود را به مولایشان نشان می دهند؛ پخت نذری و پخش شیرینی، شکلات و شربت تنها بخشی از اقدامات برای نشان دادن ارادت محبان به ساحت امام زمان (عج) است.

مردم دین دار و مؤمن شهر قزوین هم در کنار سایر شهرها و روستاهای کشور با برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی ظهور منجی عالم بشریت را به انتظار می نشینند.

* برپایی جشن بزرگ نیمه شعبان با منعقد شدن برنامه های متنوع، مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت (عو سخنرانی حجت الاسلام دهنوی کارشناس مسائل خانواده از جمله برنامه های آستان مقدس امامزاده حسین (ع) استان قزوین است.

* مراسم احیای نیمه شعبان هیأت خادمان مهدی (عج) در مسجد با صفای ولایت برگزار می شود که از جمله برنامه های این هیأت می توان به سخنرانی مهدوی نژاد از کارشناسان مذهبی از استان یزد اشاره کرد.

مراسم احیای شب نیمه شعبان به مدت سه شب در مسجد ولایت واقع در ابتدای خیابان شهید بابایی از نهم اردیبهشت ماه آغاز شده است و امشب نیز از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه آغاز می شود.

*مراسم جشن میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) در هیأت حسین جان (ع) قزوین با سخنرانی حجت الاسلام خضری و با نوای ذاکران اهل بیت (ع) در این هیأت برگزار می شود.

*مردم ولایت‌مدار استان قزوین امشب با حضور در تمام مساجد، امامزادگان، تکایا و حسینیه‌های استان با برگزاری جشن‌های متفاوت و مولودی‌خوانی سالروز میلاد امام زمانشان را جشن می‌گیرند و شادی و نشاط معنوی می آفرینند و برخی از این مردم نیز با پخش شربت و شیرینی ارادت خود را نسبت به امام زمانشان نشان می دهند.

* نوعروسان و زوج های جوان قزوینی نیز امشب را بهترین شب آغاز یک زندگی مشترک دانسته و ویژه برنامه ها و مراسم های زندگی مشترک را برگزار می کنند؛ برخی مراسم عروسی، برخی مراسم بله برون و برخی هم مراسم عقد را در این شب زیبا برگزار می کنند و  بدون شک آغاز زندگی مشترک برکات ارزشمندی را برای این زوج های جوان به همراه خواهد داشت.

به راستی حال و هوای شهر قزوین در این روزها و نزدیک شدن به ولادت منجی بشریت، رنگ و بوی مذهبی و معنوی به خود گرفته که عطر معنویتش انسان را سرمست و دل ها را روانه جمکران می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.