قدس آنلاین: انتشار نتایج یک نظرسنجی در روز چهارشنبه نشان داد که حمایت مردمی از برجام در آمریکا به بالاترین میزان خود رسیده و این درحالی است که تنها ۱۰ روز تا زمان اتخاذ تصمیم از سوی کاخ سفید برای ماندن در توافق یا خارج شدن از آن، زمان باقی است.

حمایت مردمی از برجام در آمریکا به بالاترین سطح خود رسید

نشریه 'واشنگتن اگزمینر' در گزارشی نوشت: نتایج نظرسنجی مشترک موسسه «مورنینگ کانسالت» و نشریه «پولیتیکو» که از ۲۶ آوریل تا اول ماه می (۶ تا ۱۱ اردیبهشت) انجام شد، حاکی است که ۵۶ درصد از آمریکایی ها موافق توافق هسته ای هستند، درحالی که رقم مخالفان با توافق تنها ۲۶ درصد است.  
این میزان حمایت، بالاترین سطح حمایت مردمی از برجام از آوریل ۲۰۱۷ است. در آن زمان نیز ۵۶ درصد از مردم آمریکا با توافق هسته ای موافق بودند و ۲۹ درصد مخالفت خود با این توافق را ابراز داشتند که بیش از رقم ناراضیان کنونی بود. نظرسنجی ماه جاری به صورت آنلاین از یک هزار و ۹۹۱ نفر انجام و درصد خطای آن ۲ درصد اعلام شد.  
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت جاری) در مورد تعلیق تحریم های هسته ای واشنگتن در چارچوب برجام، تصمیم گیری کند. ترامپ از بدو ورود به کاخ سفید همواره خواستار خروج از برجام بوده است و حال آنکه کشورهای اروپایی در کنار روسیه و چین به کرات در مورد پیامدهای این مساله به واشنگتن هشدار داده اند.  
آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها پایبندی ایران به برجام را مورد تائید قرار داده است.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.