۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
کد خبر: 598468

بنیامین نتانیاهو اخیراً مانند شومن‌های حرفه‌ای در برابر دوربین‌های تلویزیونی از جمله چندین شبکه سعودی و عربی ظاهر شد و با ارائه چند عکس هوائی از تأسیسات هسته‌ای ایران مدعی شد که این کشور فعالیت‌های کاملاً سرّی برای دست یابی به بمب اتمی دارد.

شوی مضحک نتانیاهو  و رقص شمشیر سعودی ها

اتهام زنی‌های  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران اگر چه با تمسخر جهانیان مواجه شده اما با رقص شمشیر و هورا کشی‌های سعودی‌ها همراه بود.
بنیامین نتانیاهو اخیراً مانند شومن‌های حرفه‌ای در برابر دوربین‌های تلویزیونی از جمله چندین شبکه سعودی و عربی ظاهر شد و با ارائه چند عکس هوائی از تأسیسات هسته‌ای ایران مدعی شد که تهران فعالیت‌های کاملاً سری برای دست‌یابی به بمب اتمی دارد.
آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و اتحادیه اروپا بلافاصله پس از پایان" شوی مضحک" نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌هائی صریحاً بر پایبندی جمهوری اسلامی به پروتکل‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تأکید کردند.
آژانس بین‌المللی در بیانیه خود تأکید کرد که راستی آزمائی فعالیتهای هسته‌ای ایران تنها در حوزه مأموریت این نهاد قرار دارد و گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که ایران به کلیه تعهدات خود عمل کرده است.
اتهام زنی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی هر چند فاقد سندیت لازم بود اما در چارچوب زمینه‌سازی برای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای قابل تجزیه و تحلیل است.
اما سؤال کاملاً منطقی که از سوی ناظران منصف بین‌المللی مطرح شده این است که چگونه نخست وزیر رژیم اسرائیل خارج از عرف بین‌المللی اتهاماتی متوجه ایران می‌کند در حالی که اسرائیل بیش از ۲۵۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد؟.
وجود حدود ۱۱ تأسیسات سری و زیر زمینی در فلسطین اشغالی که سالانه بیش از ٣٠ تن پلوتونیوم تولید می‌کنند قطعاً خطر بالقوه‌ای است که امنیت وصلح جهانی را تهدید می‌کند.
رژیم صهیونیستی با تولید سالانه ده‌ها تن تفاله هسته‌ای که به صورتی مخفیانه در آب‌های دریای مدیترانه تلف می‌کند بزرگترین عامل آلودگی محیط زیست در جهان تلقی می‌شود.
اما صرف نظر از دروغ  بودن اتهامات بنیامین نتانیاهو، آنچه که توجه جهانیان را به خود جلب کرد این بود که رسانه‌های عربستان بشدت از اتهام زنی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی استقبال کردند.
شادمانی رسانه‌های عربستان که شوی تلویزیونی مضحک نتانیاهو را مستقیماً پخش کردند نشان می‌دهد که رژیم آل‌سعود از قبل در باره اتهام زنی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این رژیم هماهنگی‌های لازم را بعمل آورده بودند.
حضور ده‌ها کارشناس عرب و صهیونیست در شبکه‌های ماهواره‌ای عربستان که اتهام زنی‌های نتانیاهو را توجیه می‌کردند نشان می‌دهد که این رژیم قبیله‌ای تلاش می‌کند تا خطر وجود زرادخانه هسته‌ای اسرائیل را در اذهان عمومی کمرنگ جلوه دهد.
عربستان همچنین مأموریت دارد تا ایران را دشمن اصلی ملت‌های عرب و رژیم صهیونیستی را دوست اعراب وعامل ثبات در منطقه معرفی کند.
خوشحالی عجیب و غیر قابل توجیه مقامات سعودی و رسانه‌های این کشور در حقیقت همان رقص شمشیر معروف رژیم آل سعود است که معمولاً در مناسبات رسمی برگزار می‌کنند.
‌بسیاری از تحلیلگران کشورهای اسلامی از جانبداری مقامات سعودی و رسانه‌های این کشور از اتهام زنی‌های نتانیاهو علیه یک کشور اسلامی مانند ایران ابراز شگفتی کرده‌اند.
این ناظران در طول روزهای اخیر بارها این سؤال را مطرح کرده‌اند که چرا عربستان این حق را به  رژیم کودک کش صهیونیستی می‌دهد که صدها کلاهک هست‌های در اختیار داشته باشد در حالی که از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران که مدافع حقوق ملت فلسطین است بشدت نگران است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.