۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
کد خبر: 598470

«بازار صابر» شاعر نامدار تاجیک پس از یک دوره بیماری در سیاتل آمریکا درگذشت.

«بازار صابر»  درگذشت

«نظام قاسم» رئیس اتحادیه نویسندگان تاجیکستان در این‌باره گفت: صابر ساعت 5 بامداد روز سه‌شنبه به وقت «دوشنبه» در یکی از بیمارستان‌های «سیاتل» درگذشت.

«امام علی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با صدور دستوری سفارت این کشور در «واشنگتن» و نماینده دائمی این کشور در سازمان ملل متحد را موظف کرد تا پیکر صابر را به «دوشنبه» منتقل کنند.

رحمان همچنین صبح امروز با ارسال پیامی به نزدیکان و خویشاوندان این شاعر برجسته تاجیک با آنان همدردی کرده و از صابر به عنوان شاعری وطن دوست یاد کرده است.

صابر حدود یک ماه پیش در پی بیماری فیبروز ریوی در یکی از بیمارستان‌های منطقه سیاتل آمریکا بستری شد.

بعد از اولین گزارش ها در خصوص بیماری صابر و بستری شدن وی در بیمارستان، رئیس جمهور تاجیکستان بلافاصله در دستوری به وزارت امور خارجه، سفارت و نماینده دائمی تاجیکستان در سازمان ملل متحد از آنان خواسته بود از هیچ کمکی به صابر و خانواده وی برای درمان و بازگشت سریع وی به میهن دریغ نورزند.

بازار صابر 79 سال داشته در روستای «صفیان» منطقه «فیض آباد» تاجیکستان به دنیا آمده است.

صابر در سال‌های 1970 و 1980 میلادی یکی از محبوبترین شعرای تاجیک به شمار می‌رفت و در اواخر سال‌های 1980 میلادی وی به حزب دموکراتیک تاجیکستان پیوست.

وی همچنین یکی از شناخته ترین و بحث برانگیزترین شاعران تاجیکستان بوده که در گذشته یکی از مخالفان سرسخت دولت فعلی تاجیکستان به شمار می‌رفت. 

صابر که زمانی در تاجیکستان محکوم به زندان شده بود بعدا به آمریکا مهاجرت کرد و شهروندی این کشور را به دست آورد.

وی در 27 می سال 2013 میلادی در سفر به تاجیکستان در فرودگاه بین المللی شهر دوشنبه از سوی مقامات دفتر اجرایی ریاست جمهوری، نمایندگان پارلمان و وزارت فرهنگ این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

بعد از بازگشت به تاجیکستان وی در صحبت با رسانه‌ها از امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان قدردانی کرد.

بازار صابر در سپتامبر سال 2013 میلادی در آستانه تجلیل از روز استقلال تاجیکستان از طرف امامعلی رحمان مدال «ستاره پرزیدنت» را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.