زابل- مدرسه شریف آباد با قدمتی ۲۰ ساله در روستای حلیم خان از توابع شهرستان نیمروز قرار دارد که جهت بازسازی نیازمند حضور و توجه خیرین مدرسه ساز است.

 دانش آموزان چشم به راه خیرین

قدس آنلاین- گروه استانها- الهه خشاوه: شهرستان نیمروز یکی از ۵ شهرستان منطقه سیستان است و ۴۸ هزار نفر جمعیت دارد. مدرسه شریف آباد در روستای حلیم خان از توابع شهرستان نیمروز در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

بنای این مدرسه کاملا فرسوده شده و خرابی سقف و دیوارهای آن با توجه به شرایط اقلیمی و بادهای ۱۲۰ روزه سیستان همواره نگرانی خانواده های دانش آموزان این مدرسه را چند برابر کرده و دانش آموزان این مدرسه از سرما و گرما مصون نبوده و احتمال ریزش لحظه ای سقف و دیوارهای این مدرسه دور از انتظار نیست.

عنوان هر اداره ،سازمان و یا مدرسه ای معمولا ورودی آن نصب شده اما نام مدرسه شریف آباد نیمروز به دلیل بی توجهی مسئولین روز به روز کم رنگ تر شده و در کنار فرسودگی آن، نامش هم به فراموشی سپرده می شود چرا که تابلوی ورودی مدرسه کاملا ناخوانا است.

پدر یکی از دانش آموزان مدرسه شریف آباد نیمروز می گوید: از ساخت این مدرسه بیش از ۲۰ سال میگذرد ،اما هنوز هم فرزندان ما در این مدرسه آب شرب و سرویس بهداشتی مناسب ندارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیمروز در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: در شهرستان نیمروز طی چند سال اخیر حدود ۳۰ مدرسه بازسازی و مرمت شده و بازسازی مدرسه شریف آباد این شهرستان هم در دستور آموزش و پرورش قرار دارد.

احمد امیرشاهی اعتبار لازم جهت بازسازی این مدرسه را ۲۵۰ میلیون تومان می داند و می گوید: بنای این مدرسه کاملا فرسوده شده و ترمیم آن هیچ فایده ای ندارد .

وی معتقد است که مدرسه شریف آباد به تخریب کامل و بازسازی نیازمند است.

امیرشاهی می افزاید: تاکنون بیش از ۲۰ خیر با هدف بازسازی، از مدرسه شریف آباد بازدید کردند و متأسفانه تا کنون قراردادی در خصوص بازسازی این مدرسه انجام نگرفته است.

امیرشاهی با بیان اینکه مدرسه شریف آباد تنها مدرسه ای است که در شهرستان نیمروز دارای وضعیت نامطلوبی هست گفت: برای بازسازی این مدرسه مسئله اعتبار مطرح است و امیدواریم که نوسازی مدارس استان و خیرین برای بازسازی این مکان مقدس هرچه زودتر اقدام کنند.

وی در خصوص سوال خبرنگار ما مبنی بر اظهارات برخی از دانش آموزان در خصوص نظافت کلاس و محیط مدرسه افزود : تاکنون هیچ اعتراضی از سوی ولی دانش آموزان و خود دانش آموزان صورت نگرفته و در صورت اعلام قطعاً با این قضیه برخورد می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.