نیروهای ارتش سوریه به پیشروی‌های خود علیه گروه‌های تروریستی در جنوب دمشق ادامه داد و موفق شدند راه ارتباطی منطقه الحجر الأسود با اردوگاه الیرموک را قطع کنند.

ادامه پیشروی‌ ارتش در "الحجرالأسود"؛ آغاز اجرای توافق خروج تروریست‌ها از حمص

به گزارش قدس آنلاین، درگیری‌های شدید بین ارتش سوریه و تروریست‌های داعشی در منطقه الحجر‌الأسود در جنوب دمشق همچنان ادامه دارد و نیروهای سوری در ادامه پیشروی‌های خود موفق شدند راه ارتباطی این منطقه با اردوگاه الیرموک را قطع کنند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند محله‌ای در الحجر الأسود را از چنگ تروریست‌های تکفیری آزاد و به پیشروی خود به سمت سالن ورزشی بعد از درگیری با داعش ادامه دهند.

نیروهای سوری توانستند از راه دور یک خودرو بمب‌گذاری شده آماده انفجار تروریست‌ها را در اطراف محله الحجر الأسود منفجر کنند.

یک منبع نظامی گفت که ارتش سوریه یک سوم جنوب محله الحجر الأسود را به کنترل خود در آورده و به پیشروی خود به سمت دژ امنیتی داعش در شمال الحجر الأسود ادامه می‌دهد.

تروریست‌های داعشی در شعاعی به وسعت ۳ کیلومتر مربع در محله الحجر الأسود مستقر هستند و این آخرین محل تحت اشغال آن‌ها در این محله به شمار می‌رود.

ورود ۶۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال تروریست‌ها از جنوب دمشق

۶۰ دستگاه اتوبوس به منظور اجرای توافق خروج تروریست‌ها همراه با خانواده‌هایشان از شهرک‌های( یلدا، ببیلا، بیت سحم، و سیدی مقداد) در جنوب دمشق از طریق گذرگاه "بیت سحم" وارد این منطقه شدند. قرار است پنج هزار نفر از تروریست‌های تکفیری همراه با خانواده‌هایشان در چند مرحله از این منطقه خارج شوند.

تاکنون پنج اتوبوس حامل تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از طریق گذرگاه بیت سحم به شمال سوریه حرکت کرده‌اند. برخی از عناصر مسلح به ادلب، برخی به جرابلس و برخی دیگر نیز به درعا منتقل خواهند شد و پلیس نظامی روسیه و ارتش سوریه بر روند خروج تروریست‌ها نظارت دارند.

شهادت یک غیرنظامی در الفوعه به ضرب گلوله تروریست‌ها

یکی از اهالی شهرک محاصره شده الفوعه در حومه شمالی ادلب به ضرب گلوله تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به گردان "الإمام البخاری الأوزبکیه" که در شهرک "بنش" مستقر است، شهید شد.

آغاز اجرای توافق خروج تروریست‌ها از حمص

تروریست‌های تکفیری عمل به شروط ارتش سوریه در حمص را آغاز کرده و سلاح‌ها و مهمات سنگین خود را به ارتش سوریه تحویل دادند تا مقدمات خروج آن‌ها به سمت ادلب و جرابلس طی روزهای آینده انجام شود و به اوضاع کسانی که تمایل به ماندن دارند رسیدگی شود.

توافق حمص که شامل آخرین مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در حومه شمالی یعنی مناطق تلبیسة، الرستین، تلدو والحولة می‌شود، زیر نظر روسیه محقق شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.