مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا فردا در دبی برگزار خواهد شد.

حریفان تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا فردا مشخص می شوند

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا فردا در دبی برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان حریفان خود در مرحله گروهی این بازی‌ها را خواهد شناخت. جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات هفدهمین دوره این رقابت‌ها محسوب می‌شود و اولین دوره‌ای است که این بازی‌ها به صورت ۲۴ تیمی برگزار خواهد شد. به این ترتیب فردا و در مراسم قرعه‌کشی ۲۴ تیم به قید قرعه در 6 گروه ۴ تیمی قرار خواهند گرفت. این رقابت‌ها از ۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۵ دی) با برگزاری دیدار افتتاحیه بین امارات میزبان و اولین حریفش آغاز خواهد شد و اول فوریه ۲۰۱۹ (۱۲ بهمن) با برگزاری دیدار فینال به پایان خواهد رسید. این بازی‌ها در ۸ استادیوم در ۴ شهر ابوظبی،‌ دبی، العین و شارجه برگزار خواهد شد. در مراسم قرعه‌کشی فردا تیم‌ها براساس رتبه در رنکینگ سیدبندی شده‌اند که بر این اساس تیم‌های ایران، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، عربستان و امارات میزبان در سید یک قرار گرفته‌اند و به این ترتیب ایران با هیچ‌یک از تیم‌های این سید همگروه نخواهد شد.

سیدبندی این رقابت‌ها در مراسم قرعه‌کشی به شرح زیر است:

سید یک: امارات، ایران، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و عربستان

سید ۲: چین، سوریه، ازبکستان، عراق، قطر و تایلند

سید ۳: قرقیزستان، لبنان، فلسطین، عمان، هند و ویتنام

سید ۴: کره شمالی، فیلیپین، بحرین، اردن، یمن و ترکمنستان

سه قهرمان آسیا

قرعه‌کشی هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در حالی فردا برگزار خواهد شد که تیم ملی ژاپن با ۴ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره در این بازی‌ها محسوب می‌شود و ایران و عربستان با ۳ قهرمانی در رده‌های بعدی هستند. کره جنوبی ۲ قهرمانی دارد و کویت، استرالیا، عراق و رژیم اشغالگر قدس هر کدام یک بار قهرمان آسیا شده‌اند.

ایران، امتیازگیرترین تیم تاریخ آسیا

از بین ۲۴ تیم حاضر در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا دو تیم فیلیپین و قرقیزستان برای اولین بار موفق به حضور در این بازی‌ها شده‌اند اما از بین دیگر تیم‌ها ایران و کره جنوبی با ۱۳ دوره حضور رکورددار هستند، اما ایران با کسب ۱۲۹ امتیاز از این حیث موفق‌ترین تیم تاریخ آسیا محسوب می‌شود. تیم ملی ایران طی ۱۳ دوره حضور در جام ملت‌ها در ۶۲ بازی با ۳۷ پیروزی، ۱۸ تساوی و فقط ۷ باخت و کسب ۱۲۹ امتیاز به طور متوسط از هر بازی ۰۸/۲ امتیاز کسب کرده و از این حیث در بین ۳۲ تیمی که تاکنون در تاریخ جام ملت‌ها حضور داشته‌اند موفق‌ترین تیم بوده است. تیم ملی طی 62 بازی در جام ملت‌ها 119 گل زده و 37 گل خورده است. کره جنوبی در شرایط مشابه با ایران در ۱۳ دوره جام ملت‌ها و ۶۲ بازی ۳۲ پیروزی، ۱۶ تساوی و ۱۴ شکست کسب کرده و با کسب ۱۱۲ امتیاز به طور میانگین از هر بازی ۸۱/۱ امتیاز کسب کرده است. از نظر میانگین امتیازات کسب شده تیم ملی استرالیا با کسب ۰۶/۲ امتیاز از هر بازی در جام ملت‌های آسیا نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ایران محسوب می‌شود.

همه گروه‌های منجر به قهرمانی ایران

قرعه‌کشی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا در حالی فردا برگزار خواهد شد که تیم ملی ایران پیش از این ۳ بار و در دوره‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ قهرمان این بازی‌ها شده است. در جام ملت‌های ۱۹68 که بازی‌ها فقط در یک گروه برگزار شد، ایران کنار تیم‌های برمه، رژیم اشغالگر، هنگ‌کنگ و چین قهرمان شد که از این بین فقط چین در جام پیش‌ رو حضور دارد. در جام ۱۹۷۲ همگروهی با تیم‌های تایلند و عراق در نهایت منجر به قهرمانی ایران شد. هر دو تیم در این جام هم حضور دارند و اما در جام ۱۹۷۶ ایران پس از همگروهی با عراق و یمن جنوبی موفق به کسب عنوان قهرمانی در پایان رقابت‌ها شد. علاوه بر عراق تیم ملی یمن هم در این دوره رقابت‌ها حضور خواهد داشت. در جام ملت‌های ۲۰۱۹ احتمال همگروهی ایران با یمن و یکی از تیم‌های چین و عراق وجود دارد.

حذف فقط ۸ تیم در مرحله گروهی

مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا رأس ساعت ۲۰ فردا (جمعه) در هتل آرانی برج خلیفه در دبی برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها برای اولین بار به صورت ۲۴ تیمی برگزار می‌شود که به این ترتیب مرحله گروهی آن در ۶ گروه ۴ تیمی انجام خواهد شد و در پایان این مرحله ۲ تیم برتر هر گروه کنار ۴ تیم سوم برتر مجموعاً ۱۶ تیم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند شد. به این ترتیب از مرحله گروهی جام ملت‌ها ۱۶ تیم صعود خواهند کرد و فقط ۸ تیم حذف خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.