قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرکز اسناد این آستان مقدس از معتبرترین و غنی‌ترین افتخارات فرهنگی و میراث گران‌بهای تمدن اسلامی و ایرانی است.

مرکز اسناد آستان قدس میراث گران‌بهای تمدن اسلامی و ایرانی است

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان کتابخانه‌ها آستان قدس رضوی اظهارکرد: خوشبختانه با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و با توجه به ماموریت‌های جدید مجموعه در راستای هم افزایی بیشتر موسسات فرهنگی، اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی افزود: تلاش در راستای عملیاتی کردن ایده بزرگترین کتابخانه جهان اسلام، تحقق مرجعیت علمی مشهد ، برنامه ریزی برای حضور اندیشمندان آزادیخواه جهان اسلام در فضای قدسی حرم مطهر، فعال‌سازی بخش بین الملل کتابخانه و مرکز اسناد و ارائه خدمات به مخاطبان بین المللی از طریق توسعه فناوری اطلاعات را باید با جدیت و برنامه‌ریزی دنبال کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ایجاد بستر برای توسعه ارائه خدمات به دانشگاهیان، حوزویان و پژوهشگران و برنامه‌ریزی برای ایام فراغت زائران و تسهیل دسترسی آنان به کتابخانه ها و موزه ها از مهمترین مواردی است که باید برای عملیاتی شدن آن، گام های موثر برداشته شود

بختیاری گفت:کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از معتبرترین و غنی‌ترین افتخارات فرهنگی و میراث گران‌بهای تمدن اسلامی و ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در منشور هفتگانه آستان قدس رضوی به ظرفیت فرهنگی عظیم آستان مقدس امام رضا(ع) که می‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند تاکید کرده اند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: عملیات اجرایی موزه جامع رضوی در زمینی به وسعت ۱۴ هزار متر مربع در مجاورت بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) آغاز شده و این موزه عظیم پس از بهره‌برداری از فضاهایی خواهد بود که جهان اسلام به ان افتخار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.