رشت- امام جمعه رشت با اشاره به بحران‌هایی که دل مردم را رنجانده است بیان کرد: این مردم رنجیده اگر سخنی میگویند از سر سوز است بنابراین خطاب به مسئولان میگویم که دو رودخانه زردجوب و گوهر رود بلای جان مردم شده است.

رودخانه های زرجوب و گوهررود بلای جان مردم گیلان شده است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با تأکید بر اینکه آمریکائی‌ها دل‌خوشی از ایران ندارند اظهار کرد: بنابر فرمایش امام خمینی (ره) ما با مردم آمریکا خصومتی نداریم اما باقدرت سلطه آمریکا مقابله خواهیم کرد.

وی با تأکید اینکه آمریکا قابل‌اعتماد نیست گفت: همگان دیدیم که با مسئله برجام چه بلایی سرمان آوردند هرچند مردم و رهبری ما می‌دانستند که آمریکائی‌ها قابل‌اعتماد نیستند.

امام جمعه رشت با اشاره به پل نزدیک به فومن که بسیار برای آن هزینه شده و در حال تخریب است تصریح کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند که دورنگر باشید بنابراین شایسته است در کارهای مختلف اقتصادی، سیاسی و عمرانی دورنگر باشید و در اتاق فکر خود هوشمندانه عمل کنید.

فلاحتی با اشاره به بحران‌هایی که دل مردم را رنجانده است بیان کرد: این مردم رنجیده اگر سخنی میگویند از سر سوز است بنابراین خطاب به مسئولان میگویم که دو رودخانه زردجوب و گوهر رود بلای جان مردم شده است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه این دو رودخانه اکوسیستم منطقه را تغییر داده است افزود: روز گذشته پیگیری این مهم را به سمع و نظر معاون رئیس‌جمهور رسانده‌ام.

وی با انتقاد از شرایط ترافیک و معضلات در استان بیان کرد: حل مشکلات و حل معضلاتی چون ترافیک نیازمند فکر بوده و یک فرد نمی‌تواند معضلات را رفع کند و برای حل این مشکلات باید از خردمندان نظرخواهی شود.

فلاحتی با بیان اینکه مردم نظارت‌گر عملکرد مسئولین هستند گفت: مسئولین تلاشگر هستند اما باید تلاش خود را بیشتر کرده و همواره تحت نظارت مردم قرار بگیرند.

امام جمعه رشت با تبریک میلاد باسعادت دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت اظهار کرد: تربیت و نظام تربیت در اسلام از نگاه عقل و اسلام بسیار حائز اهمیت است ازاین‌رو قرآن درباره تربیت در میان مسلمانان آیات فراوانی داشته و افرادی که در این راستا رشد کرده‌اند را به‌عنوان الگو معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه همه احکام و تکالیفی که از سوی خداوند برای انسان آمده، بسترساز تربیت انسان برای رسیدن به رستگاری است تصریح کرد: در قرآن از زنی باشخصیتی معنوی و جایگاه معرفتی سخن گفته‌شده که در مقابلش همسری فاجر قرار دارد اما این زن تربیت‌شده مکتب انبیا بوده است.

فلاحتی با بیان اینکه زمانی که نیروهای فرعونی فهمیدند که حضرت آسیه به موسی ایمان آورده است او را تهدید به قتل کرده بودند گفت: همسرش نیز او را شکنجه کرده و پس از ایستادگی این زن تربیت‌یافته مکتب انبیا درراه خداوند جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه آسیه باوجود تمکن مالی دنیا خود را فدای آخرت کرد افزود: آسیه درنیایش با خداوند از خداوند باری‌تعالی خواسته بود که در بهشت در کنار خود خانه‌ای فراهم شود که این‌یک درس برای همه ما انسان‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی‌ها تجمیعی از اموال را کنار خود قرار می‌دهد و هنگام مرگ نفعی به او نمی‌رسد خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که آسایش دنیا را به آخرت نفروشیم و از خداوند بخواهیم که ما را از قوم ظالمین قرار نداده و از ظلم آن‌ها دور بدارد.

فلاحتی با اذعان به اینکه زنان و مردان باید از آسیه درس بگیرند و درراه اهداف و تقرب الهی ایستادگی کنند بیان کرد: ممکن است پدر و مادر انسانی سالم باشند ولی فرزند به دلیل عوامل مختلف به خطا بروند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نباید از فرزندانی که از مسیر الهی عدول کرده حمایت کنند چراکه موجب ریزش خود والدین می‌شود گفت: در جامعه افرادی بوده‌اند که فرزندان و یا همسرانشان از مسیر درست عبور کردند و این افراد از آن‌ها حمایت کرده‌اند و این حمایت نادرست است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.