یزد - رئیس حوزه هنری استان یزد گفت : نمایش «دادگاه زباله‌ها» کاری از علی جاور و محصولی از حوزه هنری یزد، ۱۶ اردیبهشت برای کودکان زلزله‌زده کوهبنان کرمان اجرا می‌شود.

هنرمندان یزدی برای زلزله‌زدگان کوهبنان نمایش اجرا می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان ، محمدصادق کوچک‌زاده با بیان این خبر اظهارداشت : نمایش موزیکال «دادگاه زباله‌ها» به نویسندگی سوده تدین و طراحی و کارگردانی علی جاور با موضوع اقتصاد مقاومتی ۱۶اردیبهشت‌ در منطقه زلزله‌زده کوهبنان استان کرمان اجرا خواهد شد.

وی افزود: هنرمندان یزدی سعی دارند با اجرای این نمایش شاد، جذاب و آموزنده گل لبخند بر لب کودکان مناطق زلزله‌زده برویانند و اندکی از آلام آنان را بکاهند.

کوچک زاده تصریح کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته این اثر در دو سانس در ساعت‌های ۱۰ و ۱۲ صبح روز یکشنبه برای دانش آموزان و کودکان و نوجوانان کوهبنانی به روی صحنه خواهد رفت.

این مسئول ادامه داد : «دادگاه زباله‌ها» روایت داستانی دورریزها و ضایعاتی است که نسبت به انسان‌های مصرف‌گرا و تولیدکنندگان زباله‌ها و پسماندهایی که به محیط زیست آسیب می‌رسانند، معترض هستند.

کوچک‌زاده هدف از اجرای این برنامه را ایجاد روحیه امید، شادابی و نشاط در بین مردم به ویژه کودکان و نوجوانان و همدردی با حادثه دیدگان زلزله زمستان سال گذشته در این منطقه عنوان کرد.

کارگردان نمایش «دادگاه زباله‌ها» هم اظهار داشت: این اثر بدون هیچ چشمداشتی و تنها با حمایت حوزه هنری یزد اجرا خواهد شد.

علی جاور با بیان این که این گروه ۱۵نفره پس از اجرا در جمع زلزله زدگان حضور می‌یایند و با آنان دیدار و گفتگو می‌کنند، افزود: چشم امید مردم زلزله‌زده کوهبنان به دستان پر مهر و محبت همه ایرانیان نوع‌دوست و مهربان از جمله اهالی فرهنگ و هنر است و هر کس به اندازه توان خود باید تلاش کند تا هموطنانمان در این منطقه غم از دست دادن خانه و کاشانه خود را فراموش کنند.

اکرم السادات مرتضوی، سجاد جنتی، ابوالفضل خوش‌اندام، منیره خالقی، ریحانه سمیعی‌فرد، سجاد گلبار، مهدیه رحمانیان، الهه اعرابی، محمدعلی دشتی، مهسا قاسمیان، فرزاد رضایی‌نیا، حسین قدیری و حانیه خان‌اُغلی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.