کرج - مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با بیان اینکه کرایه های حمل و نقل شهری ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت خواهد داشت، گفت: دولت به تعهد خود برای نوسازی خودروهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل شهری کرج عمل نکرده است.

عدم تعهد دولت در نوسازی حمل ونقل عمومی کرج /کرایه ها ۱۵ درصد افزایش می یابد

پرویز اسکندری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص افزایش کرایه تاکسی ها و اتوبوس ها در سال جاری گفت: طبق سنوات گذشته هر ساله شهرداری لایحه افزایش کرایه های حمل و نقل شهری را به شورای شهر ارائه می کرد که پس از تصویب در شورا به فرمانداری ارسال می شد.

وی با بیان اینکه افزایش کرایه های ناوگان حمل و نقل شهری موضوع حساسی است، تصریح کرد: این موضوع بایستی با هماهنگی استانداری و وزارت کشور صورت بگیرد لذا هنوز افزایش کرایه ها به شهرداری ابلاغ نشده است.

اسکندری افزود: در موضوع کرایه های حمل و نقل شهری ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت که این موضوع تا پایان اردیبهشت سال جاری مشخص خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج  با اشاره به نوسازی اتوبوس و تاکسی ها گفت: یکی از برنامه های مهم در سال ۹۷ بازسازی ۱۰۰ دستگاه از اتوبوس های فعلی می باشد که در حال فعالیت هستند و پس از بازسازی صد درصدی مجدد در خطوط به کار گرفته می شوند.

وی در خصوص  تاکسی های درون شهری گفت: نوسازی ناوگان تاکسی ملاحظاتی دارد که این موضوع از طریق وزارت کشور و با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت و با توافق نهادهای دولتی و شرکت های خودروساز انجام می شود.

اسکندری در ادامه گفت: در اواخر سال ۹۶ با مشکلی روبرو شدیم  وآن عدم تعهد دولت در پرداخت سهم خود برای نوسازی خودروهای فرسوده به شرکت های خودرو ساز بود در نتیجه شرکت  «ایران خودرو» سایت خود را مسدود کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه یک سوم تاکسی های درون شهری کرج فرسوده هستند و این مسئله بایستی با جدیت پیگیری شود، افزود: باید دید ظرفیت در نظر گرفته برای نوسازی ناوگان شهری کرج چه مقدار است که تکلیف این موضوع تا پایان خرداد ماه مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.