اصفهان- مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان از انعقاد تفاهم نامه ای مشترک میان این سازمان با انجمن گل و گیاهان زینتی ایران به منظور ایجاد بستر لازم جهت گسترش همکاری های آموزشی- پژوهشی در زمینه توسعه گل و گیاهان زینتی و حمایت در ارتقاء کیفیت و کمیت تولید گل و گیاهان زینتی در کشور در راستای تحقق حمایت از تولید ملی خبرداد.

انعقاد تفاهم نامه مشترک میان سازمان پارکها و انجمن گل و گیاهان زینتی ایران

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد اظهار کرد: نظر به مشکلات موجود در تأمین آب و نیز اهمیت همکاری بین  دستگاه های اجرایی با مراکز پژوهشی و فناوری و استفاده از کلیه پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در کشور این تفاهم نامه امضا شد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از مهم ترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه توانمندسازی تولیدکنندگان و همچنین استفاده از ظرفیت های علمی و اجرایی طرفین با هدف افزایش تولید کیفی گیاهان زینتی، سرانه مصرف، تولید دانش فنی و توسعه و ترویج گل و گیاهان زینتی در کشور بوده و منجر به استفاده از توانایی ها، ظرفیت ها، تجهیزات و حمایت های معطوف به رسالت طرفین تفاهم نامه خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه، مقرر شد طرفین در زمینه های تأسیس کارگروه مشاوره و ارائه خدمات مشاوره به طراحان فضای سبز، تولید کنندگان و سرمایه گزاران و هدایت صنعت گل و گیاهان زینتی، اجرای طرح های پژوهشی مشترک در سطح ملی و منطقه ای باتأکید بر مطالعات  مربوط به گونه های فضای سبز، شناسایی گونه های مقاوم به تنش های محیطی و هدفمند نمودن کاربرد آنها، اتخاذ  تدابیر و سیاست های کلان  در خصوص دستیابی به راهکارها و فناوری نوین و روش های علمی و اجرائی به منظور تغییر الگوی کشت و در راستای ایجاد فضای سبز پایدار  و مشارکت در چاپ و انتشار کتب، نشریات و مجلات علمی- پژوهشی ملی و بین المللی همکاری مؤثری با یکدیگر داشته باشند.

شایان ذکر است که این تفاهم نامه در حاشیه بازدید مدیرعامل و جمعی از مدیران سازمان پارکها و فضای سبز از سومین نمایشگاه بین المللی ایران سبز  با حضور مشاورین وزارت کشاورزی منعقد گردید.

در این نمایشگاه تخصصی که با حضور دهها شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، جدیدترین طرح ها، دستاوردها، برنامه ها، خدمات و صنایع مرتبط با حوزه های مختلف باغبانی، صنعت گلخانه سازی، نهاده ها، ماشین آلات و تجهیزات، آبیاری، گل و گیاهان زینتی به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است انجمن علمی گل و گیاهان زینتی متشکل از اساتید، پژوهشگران و فعالان صنعت گل و گیاهان زینتی است که در راستای کمک به گسترش، پیشبرد و ارتقای علم و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌ گل و گیاهان زینتی فعالیت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.