اهواز - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وضعیت فعلی آموزش پرورش خوزستان اورژانسی است که بر سایر بخش های استان هم تاثیر گذاشته است.

وضعیت فعلی آموزش پرورش خوزستان اورژانسی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عباس کعبی پیش از ظهر امروز در سی و چهارمین آیین بزرگداشت مقام معلم استان خوزستان در خرمشهر اظهار کرد: آمار ناامنی در خوزستان بالاترین آمار کشور است و این استان رتبه اول در ناامنی اجتماعی در مواردی همچون آمار بالای مصرف مواد مخدر، طلاق، آسیب های خانوادگی، فقر، مشکلات طبقاتی و وجود اقشار آسیب پذیر را دارد.

وی همچنین با بیان اینکه حدود ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور وجود دارد، خوزستان  را از نظر حاشیه نشینی دارای وضعیت نامناسب دانست.

نماینده مردم خوزستان  در مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش می تواند در تولید امنیت در ابعاد مختلف تاثیرگذار باشد و در مقابل نقش موثری در تولید ناامنی داشته باشد، وضعیت نامناسب آموزش و پرورش خوزستان نسبت به کشور را یکی از دلایل جایگاه فعلی این استان در بحث ناامنی اجتماعی دانست.

 آیت الله کعبی، رتبه آموزش و پرورش استان خوزستان را در کشور ۲۸ اعلام کرد و به ذکر آماری از آموزش و پرورش استان خوززستان و مقایسه آن با کشور پرداخت.

وی اظهار کرد: یک پنجم جمعیت پنج میلیون نفری خوزستان را دانش آموزان تشکیل می دهند که معادل یک میلیون و ۴۹ هزار و ۴۵۸  دانش آموز و هشت درصد آمار کل کشور است.

آیت الله کعبی افزود: همچنین در کشور، ۴۹۰ هزار معلم وجود دارد که سهم استان خوزستان ۳۵ هزار و معادل ۷.۴ درصد است و درخواست مهاجرت معلمان از این استان به استان های برخوردار بالاست که می تواند یکی از عوامل وضعیت کنونی آموزش و پرورش استان خوزستان باشد.

نماینده مردم خوزستان  در مجلس خبرگان رهبری، وضعیت آموزش و پرورش در خوزستان را اورژانسی خواند و گفت: وضعیت فعلی آموزش پرورزش خوزستان اورژانسی است که بر سایر بخش های استان هم تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: نمی توان از سند توسعه استان سخن گفت در حالی که وضعیت آموزش و پرورش آن اورژانسی است بلکه مدیریت کلان استان باید در بودجه بندی و برنامه ریزی های خود توجه ویژه ای به آموزش و پرورش و درخواست های صنفی معلمان داشته باشد.

آیت الله کعبی، تقویت سرانه دانش آموزان و آموزش  و پرورش  را بر عهده مدیریت استان و تمام دستگاه ها دانست و بیان کرد: در این شرایط توجه به مقام معلم و رسیدگی به خواسته های صنفی معلمان همچون پایین بودن دستمزدها، شغل دوم معلمان، مشکلات بازنشسته و احساس تبعیض موجود میان معلمان وظیفه همه است.

وی در ادامه تخصص گرایی، برنامه ریزی و هدف گرایی، حذف فشارهای بیرونی بر آموزش و پرورش برای داشتن آموزش و پرورش برنامه ریز، توزیع عادلانه امکانات و نگاه ویژه به مناطق برخوردار برای کم کردن شکاف طبقاتی به عنوان راهکار برای خروج آموزش و پروش خوزستان از این وضعیت دانست برشمرد.

نماینده مردم استان خوزستان  در مجلس خبرگان در پایان اعمال مکتب برگرفته از نگاه اسلامی در سیستم آموزش و پرورش را خواستار شد و توضیح داد: با رعایت استاندارهای علمی، توجه به ایمان و معرفت دینی، اخلاق و آداب بصیرت، سیاست  و پیوند میان خانواده، مدرسه و مسجد و اداره آموزش و پرورش می تواند آموزش و پرورش را بر اساس الگوی اسلام پیش برد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.