یزد - مدیرکل نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس استان با بیان اینکه یزد با کمبود ۳۶۰مدرسه روبرواست گفت: این استان دارای ۱۰هزارکلاس درس است که بیش از۳هزارکلاس درس فرسوده و به بازسازی و تعمیرات و مقاوم سازی نیاز دارند.

۳هزارکلاس فرسوده نیازمند بازسازی است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمدرضا عارفی ظهرشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: یزد به ۳۶۰مدرسه نیاز دارد و برای ساخت این میزان مدرسه ما به ۵هزارمیلیارد ریال بودجه نیازداریم، اگراین مبلغ فراهم شود با تکمیل و ساخت فضاهای آموزشی کمبود فضای آموزشی در استان برطرف خواهد شد.
وی افزود: درحال حاضر۶۷مورد طرح های نیمه تمام خیری، مردمی و مشارکتی داریم  وبرای تکمیل این طرح ها به ۴۰۰میلیارد ریال  بودجه نیازداریم .
این مسئول تصریح کرد: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در ۲۰اردیبهشت در استان برگزار می شود و همایش ملی "مدرسه ای ایرانی معماری ایرانی" یکی ازبرنامه های شاخص این جشنواره است.

عارفی افزود: یزد یکی ازاستان هایی است که برای هشتمین مرتبه متوالی این همایش کشوری را برگزار می کند  و بیش از یک هزار میهمان در این همایش حضور دارند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس استان گفت: در سال ۹۵بیش از۱۱۵پروژه  فرهنگی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۴۵میلیارد تومان در استان بود که در سال ۹۶به ۱۷۸پروژه با اعتبار ۶۸میلیارد تومان رسید ودر سال ۹۶به میزان ۶۱درصد به اعتبارات این سازمان افزوده شد.

عارفی خاطرنشان ساخت: استانداردسازی گرمایشی مدارس یکی از اولویت های مهم این اداره بود  که درهمین راستا ۱۹۰۰کلاس درس در استان به سیستم گرمایشی مجهز شدند و اختصاص سهمیه قیر رایگان به مدارس از جمله اقدامات این سازمان است.

وی در خصوص مدارس عشایری استان نیز گفت: درحال حاضر ۳مدرسه در شهرستان خاتم به صورت عشایری اداره می شود  که با کمک های خیرین کلاسهای درس این دانش آموزان  به تمام امکانات تجهیز شده و در حال حاضر  همه دانش آموزان در کلاس ها ی درس حضور دارند .

خیرین مدرسه ساز با مشکل تامین زمین مواجه هستند

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز نیز در این نشست گفت: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز ۲۰اردیبهشت ماه با حضور بیش از هزار خیر در این استان برگزارمی شود.
امیرحسین رادمنش افزود: یزد دارای ۲هزارو ۵۰۰مدرسه خیرساز بوده  که بیش از ۳۵مدرسه خیری دراستان به بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارند و دربیشترمناطق شهری استان از جمله شهرک های جدید به ساخت مدارس جدید نیاز داریم .
وی تصریح کرد: با وجود اینکه از نظر افراد خیر با مشکلی مواجه نیستیم ولی خیران ما با کمبود زمین مواجه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.