قدس آنلاین-مدیرعامل انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی از حضور آستان قدس رضوی با بیش از ۱۷۰۰ عنوان کتاب در سی و یکمین و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

حضور آستان قدس رضوی با ۱۷۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه تهران

به گزارش قدس آنلاین حسین سعیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: آستان قدس رضوی امسال با بیش از یک هزار عنوان کتاب در قالب ۱۰ هزار جلد در غرفه عمومی، حدود ۶۰۰ عنوان کتاب در ۲۰ هزار جلد در غرفه کودک و نوجوان و ۱۵۰ عنوان کتاب  در ۷۰۰ جلد هم در غرفه دانشگاهی نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته است.

وی بیان کرد: در بخش بین‌الملل نیز کتاب‌هایی به زبان عربی داریم که توسط بنیاد پژوهش‌های آستان قدس  رضوی چاپ شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیرعامل به‌نشر در خصوص تفاوت غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه سی و یکم در مقایسه با دوره‌های گذشته خاطرنشان کرد: با هدف تجمیع فعالیت‌ها، کاهش هزینه‌ها و بهره‌برداری بیشتر، «به‌نشر» به عنوان مجری حضور مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد و امسال اجرا و اداره غرفه‌های آستان قدس رضوی به حوزه تخصصی خودش یعنی به‌نشر واگذار شده است.

سعیدی اضافه کرد: آستان قدس رضوی در سال‌های گذشته مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای خرید کتاب جهت استفاده در کتابخانه‌های تحت نظارت آستان قدس رضوی و بخش‌های دیگر وابسته به آن از نمایشگاه خریداری می‌کرد که امسال برای اولین بار به‌نشر به عنوان کارگزار رسمی خرید کتاب انتخاب شده است.

وی با اشاره به غرفه‌آرایی متفاوت آستان قدس رضوی در نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های قبل، بیان کرد: المانهای غرفه عمومی برگرفته از کاشی‌کاری‌های صحن انقلاب حرم مطهر رضوی است و تلاش کردیم فضای معنوی حرم رضوی را در فضای نمایشگاهی داشته باشیم که به همین منظور در غرفه پخش زنده از حرم مطهر رضوی را خواهیم داشت.

مدیرعامل به‌نشر با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی و جلسه‌های نقد و بررسی کتاب که قرار است در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران به میزبانی آستان قدس رضوی برگزار شود، خاطرنشان کرد: این نشست‌ها با حضور کارشناسان صاحب نام در موضوعات گوناگون برگزار خواهد شد.

سعیدی این نکته را نیز یادآور شد که براساس نظرسنجی‌های انجام شده، اولویت مخاطبان ما، اول نوجوان، بعد کودک، سپس جوان و در نهایت بزرگسال تعریف شده است؛ براساس همین اولویت‌بندی برنامه‌ریزی کردیم و سراغ نویسندگان و فعالان کتاب کودک رفتیم و اکنون کتاب‌های پروانه به‌نشر که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند، از برندهای برتر کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.