قدس آنلاین-معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه روستایی کشور خبر داد.

اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه روستایی کشور

 به گزارش قدس آنلاین، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: این  دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اختصاص یافت.

سید ابوالفضل رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان خواف سهم خراسان رضوی را از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی و مناطق محروم امسال، شش هزار و ۱۰۰میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این تسهیلات در روستاهای مرزی با کارمزد چهار درصد، عشایری شش درصد، دیگر مناطق روستایی ۹ درصد و مناطق شهری ۱۸ درصد پرداخت می شود و دوره بازپرداخت همه آنها شش ساله است و اگر طرحی در این مناطق به اشتغال دائم منجر شود تسهیلات اشتغالزایی به آنها پرداخت می شود.

فرماندار خواف نیز در این نشست گفت: وجود بهترین تونل بادی در منطقه نشتیفان، حجم عظیم سرمایه گذاری و وجود نیروی انسانی مستعد و علاقه مند از ظرفیتهای اصلی این شهرستان است.

محمدرضا پهلوان نژاد افزود: زیرساختهای آب و حمل و نقل از مهمترین مشکلات خواف است که با برطرف شدن موانع زیرساختی و درخواست تسهیلات اشتغالزایی می توان ضمن اشتغال پایدار در منطقه از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.

وی گفت: امنیت حاصل در خواف مرهون وفاق و همدلی مردم و مسوولان است و با وجودی که این شهرستان ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد اما همواره به عنوان نماد وحدت، وفاق و انسجام در خراسان رضوی و کشور زبانزد است.

محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره  به حجم بالای سرمایه گذاری در خواف از جمله منطقه سنگان گفت: سفره های زیرزمینی این شهرستان جوابگوی حجم برداشت آب برای مصارف صنعتی و معدنی نیست؛ همچنین توسعه زیرساختهای آب و حمل و نقل از اولویتهای اساسی شهرستان خواف است

شهرستان خواف در جنوب شرقی خراسان رضوی قرار دارد و با افغانستان هم مرز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.