بجنورد- دبیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: فردا بجنورد میزبان رویداد فرهنگی اختتامیه همایش اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی، در سبگ زندگی امام سجاد(ع) است.

بجنورد فردا میزبان اختتامیه همایش اقتصاد مقاومتی در سبک زندگی امام سجاد(ع)/ تقدیر از ۶ مقاله برتر

به گزارش قدس آنلاین، هاشم شیرازیان در نشست خبری اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ اثر علمی پژوهشی از تمامی نقاظ کشور به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری های انجام شده، ۶ اثر برتر انتخاب شد.

مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی نیز با بیان اینکه با دفاتر نمایندگان ولی فقیه در استان های کشور و همه حوزه های علمیه تماس تلفنی جهت ارسال اثر و شرکت در همایش برقرار شد، ادامه داد: صد اثر هنری و ۱۵۰ مقاله در بخش اقتصاد مقاومتی به دبیرخانه رسیده است.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی اضافه کرد: بیشتر مقالات رسیده از استان خراسان شمالی و بعد رضوی بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه در آئین اختتامیه از ۶ اثر شایسته تحسین تقدیر می شود، دلیل انتخاب موضوع اقتصاد مقاومتی در سیره امام سجاد(ع) را، پیروی از کنگره بین المللی این همایش در استان هرمزگان به عنوان زیر مجموعه کنگره ذکر کرد و افزود: بهترین جواب به جنگ نرم دشمنان، ترویج سیره زندگی امام سجاد(ع) است.

وی اعلام کرد: با توجه به طح سبگ زندگی اسلامی برای نخستین بار توسط رهبر انقلاب در خراسان شمالی، از سال بعد همایش های متفاوت با موضوع سبک زندگی اسلامی در زندگی هر یک از ائمه اطهار (ع) در این استان اجرا می شود.

مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه پس از واقعه عاشورا تعداد اندک و انگشت شماری مسلمان واقعی باقی ماند، تصریح کرد: تربیت ۲۷۰ شاگرد برجسته، پایان دادن به برده داری با استفاده از شریعت و عدالت اسلامی و حلقه وصل تربیت چهار هزار شاگرد امام پنجم و ششم شیعیان به امام سجاد(ع)، از ویژگی های مهم این امام همام بوده است.

حجت الاسلام سالارمکی سبک تربیتی در سیره امام سجاد(ع)، مبازه با فساد در سیره امام، اهمیت دعا، انتظار در سبک زندگی امام سجاد(ع) و غیره را از سرفصل کارگاه های برگزار شده پیش از همایش اقتصاد مقاومتی در سبگ زندگی امام عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: اختتامیه همایش فردا ساعت پنج عصر در سالن گلشن و با حضور دکتر ارزانی، مشاور وزیر و دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولین برگزار می شود.

حسین فرخنده اضافه کرد: برگزاری برپایی نمایشگاه آثا برگزیده هنری در بخش اینفوگرافیک در نگارخانه سالن گلشن و برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسه نقد و بررسی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ استان به این همایش مقاله ارسال کردند، ادامه داد: نسبت به سایر کنگره های ملی و حتی بین المللی میزان شرکت و استقبال از همایش خوب بوده است.

وی با بیان اینکه رهبری برای نخستین بار طرح سبک زندگی اسلامی را در این استان مطرح کردند، خاطرنشان کرد: از سیاست های مهم شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تحقق این مهم است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.