قدس آنلاین/فرزانه غلامی: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به توزیع گسترده گوشت‌های تنظیم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مشکلی برای تأمین تقاضای ماه رمضان وجود ندارد.

قاچاق دام و کمبود عرضه، بازار گوشت را راکد کرده است

علی اصغر ملکی به «قدس آن‌لاین» گفت: گوشت‌های تنطیم بازاری به قیمت کیلویی 33 هزار تومان عرضه می‌شود که انتظار می‌رود واردات روزانه این گوشتها التهاب بازار را در هم ماه رمضان و هم در ماه‌های آینده تا حدود زیادی کاهش دهد. وی با اشاره به برنامه‌های ستاد تنظیم بازار برای کنترل وضعیت تقاضا در ماه رمضان اظهار داشت:  اتحادیه، قاچاقچی نیست و دخل و تصرفی در بازار ندارد. مسؤولان قول داده‌اند هم برای تنظیم بازار ماه رمضان و هم کاهش قاچاق دام زنده ناشی از افزایش نرخ ارز از مرزها که منجر به کمبود عرضه به ویژه گوسفند و افزایش قیمت در ماه‌های اخیر شده، برنامه‌هایی را اجرا کنند.

ملکی افزود: در روزهای اخیر لاشه گوسفندی با قیمتی نزدیک به 44 هزار تومان به دست قصابان و با محاسبه حداقل سود منطقی، کیلویی کمتر از 50 هزار تومان به  دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

به گفته وی در پی قاچاق دام زنده از مرزهای غربی کشور مقصد به کویت و عراق، ضمن کمبود عرضه، بازار تقریباً راکد است و مردم این روزها توان خرید گوشت گوسفندی ندارند.

گفتنی است در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در اغلب شهرهای کشور از قبیل تهران و مشهد به بالای 50 هزار تومان رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.