همدان - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: معلمان ما باغبانان گلستان علم و دانشند.

معلمان ما باغبانان گلستان علم و دانشند

به گزارش قدس آنلاین ، محمد پورداوود پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه افتخار خدمتگزاری به فرهنگیان با هیچ چیز قابل مقایسه نیست اظهار کرد: پیگیر مطالبات و پاداش بازنشستگان فرهنگی هستیم تا به زودی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه زحمات معلمان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه قابل ستایش بوده و برای همه ما حائز اهمیت است گفت: تزکیه، تعلیم و تربیت و سرنوشت اجتماع با دست معلمان رقم می‌خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز با قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست تصریح کرد: باید تلاش شود تا مشکلات و مطالبات فرهنگیان نیز برطرف شده تا آموزش و پرورشی پویاتر داشته باشیم.

وی بازنشستگان را کوله‌باری از تجربه برای نسل‌های دیگر دانست و گفت: باید از این تجربیات برای تحقق اهداف آینده استفاده شود.

پورداوود تصریح کرد: یکی از مهمترین راهبردها و اهداف دستگاه تعلیم و تربیت و مقام عالی وزارت این است که آموزش و پرورش محور گفتمان ملی باشد.

وی افزود: مصداق این امر فرهنگیان پیشکسوت و شاغلی هستند که با تمام وجود برای  تعلیم و تربیت در کشور تلاش می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه امکانات رفاهی خوبی در بخش‌های مختلف برای فرهنگیان بازنشسته برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده است؛ گفت: اردوگاه  چالوس در خدمت فرهنگیان استان است که فرهنگیان بازنشسته نیز می‌توانند از خدمات آن  بهره‌مند شوند.

وی از مدیر آموزش و پروش ملایر خواست نسبت به انتخاب یک مشاور از بین بازنشستگان برای پیگیری مشکلات و مطالبات فرهنگیان بازنشسته اقدام کند تا رابطی بین پیشکسوتان شهرستان و آموزش و پرروش استان باشد.

وی اضافه کرد: مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری به طور جد پیگیر مطالبات فرهنگیان هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق شود.

پورداوود در ادامه با اشاره به اینکه در چهار سال آینده یکصد هزار نفر از فرهنگیان کشور  بازنشسته می‌شوند گفت: در این راستا برای جایگزینی این تعداد ۲۵ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان و مابقی نیز از طریق آزمون و نیروهای آزاد از فارغ‌التحصیلان جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وی از استخدام ۲۱۳ فرهنگی در آموزش و پرورش همدان در سال جاری خبر داد و افزود: در این زمینه فرزندان فرهنگیان در اولویت قرار دارند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز با اشاره به اینکه جایگاه علم و معلم در فرهنگ ما بسیار بالاست بیان کرد: تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت معلم وظیفه همه آحاد جامعه است.

هادی سلگی گفت: امیدواریم روزی برسد که آموزش و پرورش دغدغه اصلی مسوولان نظام بوده و جایگاه معلم همان طور که در دین و شرع ما بیان شده ارج نهاده شود.

وی تصریح کرد: تجلیل و تقدیر از معلم در همه ایام سال باید اولویت جامعه باشد تا به توسعه انسانی و پایدار در همه زمینه ها برسیم و امیدوارم به جایی برسیم که قدرشناسی از زحمات معلم در جامعه ما به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

در این مراسم از زحمات ۲۰۰ فرهنگی بازنشسته تجلیل شد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.