قدس آنلاین: موفق نبودن طرح فروش روزنامه توسط کودکان کار در استان و بروز برخی مشکلات، از شهریور اجرای این طرح را متوقف کرد.

طرح فروش روزنامه توسط کودکان کارمتوقف شد!

به گزارش قدس آنلاین ،معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: این طرح حدود ۱۰ سال قبل در شرایطی که تعداد کودکان کار در مشهد و استان زیاد بود بین کودکان ۱۵ تا ۱۸ سال با این شرط که آنان تحصیل شبانه و یک وعده غذای گرم و خدمات مددکاری داشته باشند و حداکثر برای ۶ ماه به کار گرفته شوند و در این مدت خانواده آنان بازتوان شوند تا دیگر نیازی به روزنامه فروشی آنان نباشد. اجرایی شد.

 غلامحسین حقدادی، با عنوان این سخنان در همایش 'نسل ایمن و سالم با بهبود ایمنی و بهداشت کارگران جوان و مقابله با کار کودکان' افزود: این در حالی بود که برخی صاحبان جراید و روزنامه ها، تلاش کردند در قالب این طرح کودکان و نوجوانان بیشتری را به خدمت بگیرند که این مهم با مقاومت بهزیستی استان مواجه شد.

معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی با به کارگیری تنها ۸۰ نفر در این طرح موافقت کرد و هم اینک این تعداد به ۴۵ نفر رسیده که تا شهریور امسال امکان بازتوانی همه این کودکان فراهم شده و ادامه اجرای این طرح متوقف می شود.

حقدادی اظهار کرد: دلیل اصلی متوقف شدن طرح روزنامه فروشی کودکان، این است که با توجه به مشکلات فعلی، این افراد تبدیل به کودک کار می شوند و بهزیستی با کار کودکان مخالف است و اجازه نمی دهد برخی دستگاه ها از این کودکان برای درآمد اقتصادی بیشتر سوء استفاده کنند.

وی افزود: کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابان ۱۴ سال پیش با عضویت ۱۳ سازمان شکل گرفت اما بسیاری از سازمانها وظایف خود را انجام نداده و در زمینه رسیدگی به کودکان کار کوتاهی می کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، کودکان کار را متفاوت از کودکان خیابانی دانست و افزود: کودکان خیابانی محلی برای زندگی ندارند و به مجموعه ای از آسیب های اجتماعی و بیماریها مبتلا هستند اما کودکان کار، دارای خانواده بوده و به منظور امرار معاش در خیابان به انجام کار می پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.