همدان - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از سرمایه‌گذاری آموزش و پرورش در طرح فراگیر و حرکت به سمت عادی‌سازی مدارس استثنایی کشور خبر داد.

سرمایه‌گذاری آموزش و پرورش در طرح فراگیر

به گزارش قدس آنلاین، مجید قدمی در همایش تجلیل از پیشکسوتان، معلمان و فرهیختگان آموزش و پرورش استثنایی استان همدان ضمن تبریک گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم بر کسانی که می‌سوزند اما نمی‌سوزانند اظهار کرد: معلمان، اقشار موثری هستند که زمینه حیات‌بخشی را در جامعه ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تذکر و یادآوری از شیوه‌های خوب تربیتی برای معلمان است، افزود: همزمانی میلاد سراسر نورانی حضرت مهدی(عج) با بزرگداشت هفته روز معلم امسال برای همه معلمان توفیق و سعادتی است که بدانیم همه ما در جامعه اسلامی یک الگو داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امروز معلمان جامعه می‌توانند با ایجاد خلاقیت راه را به پیش ببرند و در آموزش دین به نسل جوان روش‌های جدیدی را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه اگر همه ما منتظر واقعی هستیم باید الگو و مدل زندگی خود را به مدل جامعه اسلامی تغییر دهیم، ادامه داد: معلمان توجه کنند دین مقدس اسلام در برابر زمان جا نمانده و در طول زمان همواره وجود دارد و این وظیفه ماست به عنوان معلم امیدواری را به جامعه تزریق کنیم.

قدمی با تاکید بر اینکه شیعه باید عامل به دین باشد و در همه مراحل زندگی علاوه بر رعایت تقوا، حرص خدمت و ایثار به جامعه را در خود ایجاد کند، خاطرنشان کرد: برای ایجاد شرایط دیدار و ظهور آقا امام زمان(عج) شرط و لازمه نخست تغییر در خود است و شخصاً معتقدم این ماییم که غایب هستیم و باید خودمان را برای دیدار آقا آماده کنیم.

وی با اشاره به یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مطهری بیان کرد: ویژگی بارز ایشان علاوه بر ولایتمداری، مخاطب‌شناسی، زمان‌شناسی و آینده‌شناسی بود که باید این صفات نمونه و سرلوحه کار معلمان قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: امروز باید معلمان با ارتقای دانش خود به مانند استاد مطهری به‌روز بودن را سرلوحه کار خود در کلاس‌های درس قرار دهند.

وی با اظهار خرسندی از اینکه معلمان استثنایی به عنوان بهترین معلمان در عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نقش موثری را ایفا می‌کنند، یادآور شد: برای معلمانی که در مدارس استثنایی خدمت می‌کنند علاوه بر عشق بر معلمی ارتقای سطح علم و دانش نیاز است که همین موجب قبولی 350 نفر از دانش‌آموزان استثنایی در کنکور امسال شد.

قدمی با تاکید بر اینکه اگر امروز آموزش و پرورش به رشد رسیده به دلیل این است که معلمان مدارس استثنایی روش‌های تدریس را تغییر و به سمت و سوی فناوری سوق داده‌اند، گفت: امروز پس از نگاه به آموزش معلولان و افراد استثنایی از حالت طرد و پذیرش مشروط به آموزش فراگیر حرکت کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش و پرورش استثنایی به طور جدی سعی دارد مدارس استثنایی را در سراسر کشور به خصوص در روستاها به سمت و سوی عادی‌سازی سوق دهد.

قدمی با بیان اینکه آموزش و پرورش عادی نیز می‌تواند از این تغییر رویکرد و آموزش فراگیر بهره ببرد، افزود: امروزه آموزش و پرورش با سرمایه‌گذاری در طرح فراگیر درصدد ایجاد مراکزی است که بتواند با چندین جلسه اختلال در خواندن و مشکلات دروسی همچون ریاضی را در دانش‌آموزان رفع کند.

وی به یکی از مشکلات بروز اختلال یادگیری در دانش‌آموزان پرداخت و گفت: معلمانی که در سطوح پایه آموزش‌های لازم را برای یادگیری کسب نکرده‌اند یکی از عوامل ایجاد اختلال در دانش‌آموزان می‌شوند که این امر می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را برای آنها ایجاد کند.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.