جواد کریمی قدوسی تصریح کرد: دولت هفتاد درصد از پهنای باند کشور را در اختیار تلگرام و سرورهای آن قرار داد، اما از سوی دیگر دست نیروهای خودی را در این عرصه می‌بندند. این اقدام آنها را مردم چگونه بایدتفسیر کنند. این مسئله مصداق همان داستانی است که مردم یک قلعه‌ای دارند از قلمرو خود در برابر دشمن دفاع می‌کنند، اما در این بین فردی می‌رود با دشمنان آنطرف دیوار توافق می‌کند که درها را برای آنها باز کند.

هفتاد درصد پهنای باند کشور در اختیار تلگرام بود/ دولت دست نیروهای خودی را می‌بندد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با قدس آنلاین با تأکید بر اینکه اظهارات عزت‌الله ضرغامی عضو شورایعالی فضای مجازی را درباره توافق محرمانه دولت با تلگرام را تأیید می‌کند گفت:  این موضوع صحت دارد اما آقای ضرغامی فقط بخش کوچکی از موضوع را گفته‌است و اخبار بسیار کمی در این زمنیه منتشرشده است.

وی افزود: حوزه امنیت ملی و فضای مجازی در این دو سال اخیر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که به تدریج بیان خواهد شد.

جواد کریمی قدوسی  تصریح کرد: دولت هفتاد درصد از پهنای باند کشور را در اختیار تلگرام و سرورهای آن قرار داد، اما از سوی دیگر دست نیروهای خودی را در این عرصه می‌بندند. این اقدام آنها را مردم چگونه بایدتفسیر کنند. این مسئله مصداق همان داستانی است که مردم قلعه‌ای دارند و  از قلمرو خود در برابر دشمن دفاع می‌کنند، اما در این بین فردی می‌رود با دشمنان آنطرف برج قلعه توافق می‌کند که درها را برای آنها باز کند تا به داخل نفوذ کنند.

نماینده مردم مشهد همچنین افزود: تلگرامی که نه با هیچ یک از افراد دولتی و شرکت های داخلی ما طرف قرارداد نیست و در حدود هیچ قانون داخلی ما عمل نمی‌کند، تا این میزان امکانات در حوزه های مختلف از جمله امنیت ملی، فرهنگی، اخلاقی در اختیار آن گذاشته شده است بطوریکه حتی اخیرا به بحث ارز دیجیتال نیز ورود کرد و این مسئله می‌رفت که تبدیل به یک فاجعه برای اقتصاد کشور شود.

کریمی قدوسی  گفت: چرا دولتی ها تا این اندازه از تلگرام دفاع می‌کنند؟ چرا پیام رسان های داخلی را تقویت نکردند؟ چرا امکانات را در اختیار دشمن قرار دادند. این قضایا با سخنرانی و توییت کردن و پست گذاشتن و جنجال آفرینی و اتهام زنی حل نمی‌شود و به نظر من باید دستگاه قضایی مدافع حقوق عامه مردم باشد و درباره همین موضوع برای آقای رئیس جمهور احضاریه بفرستد. متأسفانه شاهدیم که پس  از دستور قضایی، دولتی‌ها  مقاومت می‌کنند، درحالیکه اینجا دیگر باید دستگاه قضایی حرمت خودش را حفظ کند و در رابطه با کارشکنی‌هایی که درباره حکم دادسرای ویژه رسانه نسبت به فیلترینگ تلگرام داد بلافاصله افرادی که نقش دارند را احضار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.