مشهد- مدیرعامل موسسه خیریه رویای سفید نابینایان گفت: نخستین جشن ازدواج نابینایان تحت پوشش موسسه خیریه رویای سفید نابینایان برگزار می‌شود.

نخستین جشن ازدواج زوج‌های نابینا برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستادخبری جشن ازدواج نابینایان در مشهد، سکینه حیدریان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: موسسه خیریه رویای سفید نابینایان از سال ۸۸ فعالیت خود را با همراهی خیران نیک‌اندیش به‌صورت رسمی و با مجوز وزارت کشور آغاز کرد و در شروع کار ۶۰ دانش‌آموز مرکز امید تحت پوشش این موسسه قرار گرفتند.

وی افزود: در مشهد یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه برای نابینایان فعال است و از روستاهای مشهد، شهرهای استان و حتی خارج از استان در این مدارس به امر تحصیل می‌پردازند و در جهت تامین نیازهای مالی، تحصیلی، شغلی، درمانی و غیره حامی آن‌ها هستیم.

مدیرعامل موسسه خیریه رویای سفید نابینایان با بیان اینکه در حال حاضر که ۹ سال از سابقه کاری موسسه خیریه رویای سفید نابینان می‌گذرد ۳۶۰ نفر تحت پوشش این موسسه هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد کم‌بینا و نابینای تحت پوشس ۱۰۱ نفر دانش‌آموز هستند و در اساسنامه جدید این مرکز هیچ محدودیتی در جذب نابینایان وجود ندارد و تمامی گروه‌های نابینا از بدو تولد تا کهنسالی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

حیدریان تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۴۰ آقا و ۲۲۰ خانم تحت پوشش هستند که از تعداد ۳۴ نفر پسر مجرد بالای ۱۸ سال، ۶۵ نفر دختر مجرد بالای ۱۸ سال، ۴۸ زوج‌ نابینا، ۱۳۰ نفر نیازمند شغل، ۱۳ نفر فاقد سرپرست، ۸ نفر بدسرپرست، ۴۶ نفر معلول سرپرست خانوار، ۲۰ نفر چند معلولیتی، ۱۶ معلول سادات و ۵۵ خانواده بیش از یک معلول هستند.

وی تاکید کرد: در این مرکز ۲۸ تحصیل‌کرده در مقاطع ارشد و دکتری داریم و با وجود مشکلاتی که هست حمایت لازم را داریم تا افراد تحت پوشش ترک تحصیل نکنند و تا مقاطع بالای علمی و تحصیلی ادامه دهند.

مدیرعامل موسسه خیریه رویای سفید نابینایان با اشاره به اینکه مشکلات مالی در رسیدگی به افراد تحت پوشش زیاد است و دو سوم آن‌ها نیازمند حمایت مالی هستند، بیان کرد: حداقل نیاز ماهانه این ۳۶۰ نفر ۱۵ میلیون تومان است که کمتر از ۵ میلیون تومان که در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک سوم آن تامین می‌شود.

حیدریان گفت: نابینایان همچون گروه‌های سالم جامعه پرداخت مالیات، عوارض و دیگر هزینه‌ها را دارند، اما خدماتی که دریافت می‌کنند در حد یک فرد سالم نیست، چه برسد به یک نابینا و از جمله مشکلات بزرگ می‌توان از وجود چاله‌های زیاد در معابر سطح، عدم مناسب‌سازی فضاها و بازارها، عدم خدمات بانکی مناسب و غیره اشاره کرد و بی‌مهری مسئولان گلایه‌مند هستیم.

وی افزود: تنها دریافتی افراد تحت پوشش از دولت یارانه ۵۴ هزار تومانی بهزیستی بوده و با کمک خیران نیک‌اندیش حداکثر به ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد که به واقع دردی را دوا نمی‌کند و بیکاری برای همه جوانان به‌ویژه نابینایان یک درد بزرگ بوده و در جهت گذر از این وضعیت نامطلوب طرح‌های اشتغال را فعال کرده‌ایم و تاکنون ۹ نفر در حرفه قالیبافی و ۴ نفر در حرفه ماساژدرمانی ایجاد شغل شده است و برای ۵ نفر هم مشاغل خانگی ایجاد شده است.

مدیرعامل موسسه خیریه رویای سفید نابینایان به برگزاری مراسم جشن ازدواج زوج‌های نابینای تحت پوشش این مجموعه اشاره کرد و گفت: نخستین جشن ازدواج نابینایان تحت پوشش موسسه خیریه رویای سفید نابینایان از ساعت ۱۸ تا ۲۳ روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه و در ایام ولادت حضرت رقیه(س) با حضور خیران نیک‌اندیش و مسئولان کشوری، استانی و شهری در هتل صحاب طرقبه برگزار می‌شود.

حیدریان بیان کرد: در این جشن ۳ زوج کم‌بینا و نابینا به خانه بخت می‌روند و جهزینه زوجین با همکاری خیران نیک‌اندیش به‌صورت کامل تامین شده است و ورود برای عموم مردم با خرید بلیت ۸۰ هزار تومانی میسر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.