یزد – مدیر کل دفتر آموزش های کار وزارت آموزش و پرورش گفت: گسترش مهارت های زندگی و مهارت آموزی در بین دانش آموزان از مهمترین اهداف این سازمان است چون با آن می توان افزایش تولید ملی و اشتغال را در جامعه را افزایش داد.

گسترش مهارت آموزی در بین دانش آموزان از مهمترین اهداف این سازمان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید مصفی آذرکیش شامگاه یک شنبه شب درنشست شورای آموزش و پرورش استان با گرامیداشت هفته معلم اظهارداشت: این سازمان برای تحقق این هدف توجه ویژه ای دارد و گسترش کار دانش در مدارس باید فراگیر شود  وآموزش های فنی و حرفه ای باید در مدارس کاربردی شود و امروز اشتغال زایی و تولید شغل در جامعه بسیار مورد نیاز است وهمه باید باعزم جدی به این سمت بروند .

وی افزود : توسعه فرهنگ کسب و کار و اشتغال از مهمترین اهداف آموزش و پرورش بوده و کار در فرهنگ ایرانی و اسلامی بسیار مقدس بوده ولی برخی رفتارها در جامعه همواره  به کار ضربه وارد کرده  و شان و منزلت کار را خدشه دار کرده که در این زمینه باید فرهنگسازی مناسبی صورت بگیرد .

آذر کیش تصریح کرد: نیاز اصلی و مهم نسل جوان امروز آموختن مهارتهای زندگی و توانایی مقابله با چالشهای موجود درجامعه است و برای اجرای اهداف نظام تعلیم و تربیت و اجتماعی شدن دانش آموزان طرح های مناسبی توسط فرهنگیان در دست اجرا است.

مدیر کل دفتر آموزش های کار آموزش و پرورش گفت: در برنامه ششم توسعه  تکلیف شده ۵۰درصد دانش آموزان  باید در مراکز فنی و حرفه ا ی و هنرستان ها  تحصیل کنند  که باید برای تحقق این مهم  درکشور با همکاری همه بخش ها قدم های خوبی برداشته شود.

وی ادامه داد: در استان یزد بیش از ۳۷درصد دانش آموزان در هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای تحصیل می کنند  که امید است  با تلاش مسئولین، معلمین و خانواده ها  این میزان افزایش داشته باشد.

این مسئول خاطر نشان ساخت: توسعه فرهنگ کار و کار آفرینی به عنوان یک ضرورت  در وزارت آموزش و پرورش مطرح است و برای حل مشکل اشتغال در جامعه باید این  ضرورت در مدارس و بین دانش آموزان نهادینه شود .

وی با بیان آینکه آموزش ها باید با نیازجامعه متناسب سازی شود گفت: متناسب سازی آموزش ها با نیاز جامعه یکی از اهداف و برنامه های اصلی این وزارتخانه است. ما باید به نحوی عمل کنیم که فرزندانمان در پایه دوازدهم خود وارد بازار کار شوند و تفکر دانشگاه گرایی درایران تفکری اشتباهی است واین تفکر باید اصلاح شود. آموزش ها باید در راهی باشد که به تولید و اشتغال منجر شود و کاهش نرخ بیکاری را نیز دربر داشته باشد.

آذر کیش تصریح کرد: حمایت ازکسب و کار نیز در این شرایط بسیار با اهمیت است البته کشور هم به نخبگان  و دانشمندان برجسته در همه زمینه ها نیاز دارد ولی بدون تردید نخبگان مهارتی باید به اندازه دیگر نخبگان مورد حمایت قرار بگیرند  تا شاهد تحول اشتغال تولید و رونق در جامعه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.