قدس آنلاین -سرورهادیان :جشنواره گل محمدی «فرخد» ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

برگزاری سومین جشنواره گل محمدی در فرخد

دبیر جشنواره گل محمدی «فرخد» در گفت وگو با قدس آنلاین از برگزاری چهارمین دوره این جشنواره در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: از عموم مردم برای شرکت در این جشنواره دعوت می شود.

محمد امیرخانی افزود: روستای فرخد با کشت بیش از ۱۵۰ هکتار گل محمدی در نزدیکی کلانشهر مشهد سال ها ناشناخته بود به طوری که کمتر کسی می دانست که این روستا مهد رویش گل محمدی است.

وی خاطر نشان ساخت :به همین منظور برای پاسداشت گل محمدی و همچنین با هدف نشاط اجتماعی، اقتصادی، توسعه روستایی و در نگاه بالاتر گردشگری سومین جشنواره گل محمدی در روستای فرخد برگزار می شود.

وی افزود: گل محمدی در ایران معمولاً در مناطق مرتفع و خشک کشت می شود و تولید یک لیتر اسانس گل محمدی نیازمند استفاده از چهار تن گلبرگ است و به همین دلیل محصولی بسیار گرانبها است.

دبیر جشنواره گل محمدی «فرخد» با اشاره به این که نخستین دوره این جشنواره در سال ۹۴ و با حضور ۳۶۰ نفر برگزار شد، ادامه داد: خوشبختانه این جشنواره جای خود را در بین مردم باز کرده و هر سال استقبال بیشتری از آن می شود به طوری که در سومین دوره آن شاهد حضور ۱۸۰۰ نفر بودیم و امیدواریم این جشنواره امسال نیز با استقبال عموم مردم مواجه شود.

به گفته امیرخانی این مراسم در روز جمعه پیش رو از ساعت ۸ تا ۱۱ در روستای فرخد برگزار می شود.

فرخد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد است و در کیلومتر ۹ جاده کلات قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.