قدس آنلاین - معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان این که ١۴٠ ناشر خراسان رضوی در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کردند، گفت: نمایشگاه کتاب منحصر به خرید کتاب نیست.

١۴٠ ناشر خراسان رضوی در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش قدس آنلاین : یوسف امینی  اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاهی است که همه ناشران از شهرهای دیگر تمایل دارند که در آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: امسال  ١۴ ناشر از خراسان رضوی در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کردند و ٩٠ غرفه از این نمایشگاه به خراسان رضوی تعلق گرفته است و در موضوعات کودک و نوجوان، مذهبی، عمومی و تخصصی نیز عموما از مشهد هستند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: ٢۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی  و ٢٨ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت خیام است.

امینی تاکید کرد: در فاصله بین ٢۵ تا ٢٨ اردیبهشت ماه هشتمین کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور را برگزار می‌کنیم که اختتامیه آن در نیشابور برگزار می‌شود.

وی با بیان این که سال گذشته و در راستای شعار سال جشنواره تولید ملی فردای روشن را برگزار کردیم، یادآور شد:  با توجه به این که سال گذشته سال اقتصاد مقاومتی بود در این زمینه یکی از برنامه‌های ما حمایت از کالای ایرانی در قالب برگزاری جشنواره بوده که در زمینه تصویرگری، تولید محتوا، کتاب، داستان و گرافیک انجام می‌شود و اختتامیه آن هم در ٢۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان بیان کرد: برنامه‌های محوری مرتبط با حوزه ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن و عترت است که همزمان با ماه رمضان برگزار می‌شود.

امینی با تاکید براینکه نمایشگاه تهران ظرفیت بزرگی است که منتها نباید منحصر به خرید کتاب شود، گفت: ناشران می‌توانند با برقراری ارتباط برای بستن قرارداد کاری، از ظرفیت این نمایشگاه استفاده کنند که مبادلات فرهنگی هم از طریق این نمایشگاه صورت بگیرد و شاهد رشد و پیشرفت سرانه مطالعه در این عرصه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.