گیلان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ ۹ میلیون و ۴۵۱ هزار تن کالا از مبدأ استان گیلان به سایر نقاط کشور حمل شد.

‌ حمل و نقل ۹ میلیون تن کالا از گیلان به نقاط مختلف کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ،محمدرضا نازک‌کار اظهار داشت:‌ سال گذشته جمعاً به میزان ۹ میلیون و ۴۵۱ هزار تن انواع کالا از مبدأ استان گیلان توسط ۶۷۲ هزار دستگاه سفر کامیون به اقصی نقاط مختلف کشور حمل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اعلام اینکه میزان حمل کالا از گیلان رشد داشته است عنوان کرد:‌ این میزان جابه‌جایی کالا از مبدأ استان گیلان در مقایسه با آمارهای سال گذشته حدود ۵.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نازک‌کار تعداد شرکت‌های حمل و نقل کالا و وسائط نقلیه باری استان گیلان را برشمرد و گفت:‌ هم‌اکنون در گیلان تعداد ۱۷۰ شرکت حمل و نقل کالا و بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ وسیله نقلیه باری در زمینه توزیع کالاها به اقصی نقاط کشور فعالیت می‌کنند.

وی به عمده‌ترین کالاهای حمل شده از مبدأ گیلان به نقاط مختلف کشور اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در سال گذشته عمده ترین کالاهایی که توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا توزیع شده شامل انواع آهن آلات ،چوب ، سوخت،سیمان وگندم بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان میزان کالاهای حمل شده از مرکز استان را ذکر کرد و اظهار داشت:‌ میزان جابه‌جایی کالا از مرکز استان گیلان سال گذشته ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۶۳۱ تن بوده است.

نازک‌کار به میزان حمل کالا از مبدأ برخی شهرستان‌های گیلان اشاره کرد و افزود:‌ بندرانزلی با ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۱۲۶ تن کالا، رودبار ۸۹۸ هزار و ۶۱۵ تن، سیاهکل ۷۳۵ هزار و ۱۷۲ تن و آستارا ‌با ۳۳۱ هزار و ۲۳۰ تن بیشترین میزان حمل کالا را داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطرنشان کرد:‌ تالش با جابه‌جایی ۳۱۵ هزار و ۷۳۸ تن کالا، صومعه سرا ۲۴۴ هزار و ۳۲۹ تن، لنگرود ۱۴۲ هزار و ۸۸۱ تن و لاهیجان با حمل ۱۲۱ هزار و ۳۷۲ تن ‌کالا به نقاط مختلف کشور در رده‌های بعدی قرار دارند.

نازک‌کار با بیان اینکه میزان حمل و نقل کالا از مبدأ گیلان امسال رشد خواهد داشت تصریح کرد:‌ با توجه به نامگذاری امسال به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی و پیش بینی کاهش واردات و سایر عوامل تاثیرگذار، برای سال ۹۷ رشد ۵ درصدی پیش بینی می‌شود.

وی رسیدگی به تخلفات مربوط به شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل جاده‌ای برون شهری را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ در سال گذشته رسیدگی به تخلفات ۱۰۰ پرونده شرکت حمل و نقل جاده‌ای و رانندگان متخلف در کمیسیون‌های مربوطه انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اعلام این مطلب تصریح کرد:‌ از این تعداد پرونده ۶۷ فقره مربوط به شرکت‌های متخلف حمل‌ونقل کالا است که تخلفاتی نظیر عدم مهار مناسب بار،‌ عدم درج صحیح مشخصات بارنامه،‌ اخذ کمیسیون اضافی و مواردی این‌چنین را شامل می‌شود.

نازک‌کار با بیان اینکه تعداد ۳۳فقره پرونده مربوط به شرکت‌های مسافربری است بیان داشت:‌ عدم پرداخت به موقع دیون دولتی، حمل بار تجاری با ناوگان عمومی مسافربری، برخورد نامناسب متصدیان شرکت با مسافران و مواردی نظیر این بود که درکمیسیون‌ها مربوطه مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه تعداد ۱۷۴ فقره پرونده مربوط به رانندگان بخش مسافر و کالا بوده است اظهار داشت:‌ عمده تخلف آنها ایجاد درگیری در محیط پایانه، عدم صدور بلیط بین راهی برای مسافران و حمل بار با وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ‌استان گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو کمیسیون جداگانه و تخصصی ۱۱ و ۱۲ در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان جهت رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل برون شهری فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.