قدس آنلاین: رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ما باید در سال جاری بتوانیم توانمندی‌هایمان را در حوزه کارآفرینی و ظرفیت تولید فناوری بومی افزیش دهیم.

«تولید فناوری بومی» و «کارآفرینی» اولویت‌های دانشگاه فردوسی است

قدس آنلاین به نقل از ایسنا دکتر محمد کافی با بیان اینکه ما در سال ۹۷ برنامه‌ داریم که اهداف، ماموریت‌ها و شاخص‌های مهمی که در سند راهبردی دانشگاه فردوسی پیش‌بینی شده را به اجرا برسانیم، اظهار کرد: ما برای سال جاری برنامه داریم که همت بیشتری برای جذب دانشجویان نخبه و مستعد در دانشگاه فردوسی مشهد داشته باشیم. ایجاد بستر مطالعه دانش آموزان ممتاز در تعطیلات نوروزی دردانشگاه تا بازدیدهای مکرر و حضور آنان در محیط دانشگاه و حضور دانشگاهیان در محیط دبیرستان‌ها از جماه اقداماتی است که در جهت جذب دانشجویان مستعد انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه ارتقای کیفی و کمی حوزه‌های آموزش، پژوهش و فناوری در دستورکار دانشگاه فردوسی است، ادامه داد: آن چیزی که اهمیت این است که در سال جاری به آمار کمتر توجه کنیم و بتوانیم توانمندی‌هایمان در حوزه کارآفرینی و ظرفیت تولید فناوری را افزیش دهیم و در جهت ایجاد ارتباط بیشتر با جامعه و صنعت توفیقات بیشتری داشته باشیم.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: تقویت هویت و تعلق سازمانی جامعه دانشگاهیان دانشگاه فردوسی به این دانشگاه مساله‌ای است که بیش از گذشته در سال جاری اهمیت دارد.

کافی با علام اینکه شعار دانشگاه فردوسی در سال ۹۷ "دانشگاه پاسخگو" خواهد بود، تاکید کرد: استقرار مدیریت اثربخش، پاسخگو و مبتنی بر خرد جمعی از برنامه‌های است که امسال به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: با وجود تلاش‌هایی که دولت تدبیر و امید مبذول کرده که اعتبار مناسبی در اختیار دانشگاه بگذارد، ما نیز تلاش می‌کنیم که درآمد کسب کنیم و این درآمد و منابع اعتباری را به شکل موثر هزینه کنیم. در جهت هزینه کرد منابع تلاش زیاد خواهیم کرد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ایجاد تعاملات سازنده با مراکز علم و فناوری در داخل کشور و همچنین تعقیب سیاست گسترش دیپلماسی علمی از برنامه‌های جدی دانشگاه در سال ۹۷ خواهد بود. و همه تلاش ما امسال این است که تا حدامکان مسیرهای انجام فعالیت‌های علمی و فوق برنامه را در دانشگاه فردوسی تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه فردوسی در جهت مهارت‌افزایی دانشجویان تلاش می‌کند که دانش آموختگان کارشناسان ماهر و توانمندی در جامعه باشند؛ در این جهت سعی می‌کنیم که اولویت‌های دانشگاه را به سمت مهارت افزایی سوق دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.