قدس‌آنلاین/ فرزانه غلامی: با تصمیم هیأت دولت، مرزهای غربی و شمال غربی همین هفته باز می‌شوند.

مرزهای غربی و شمال‌غربی همین هفته باز می‌شوند

این خبر را شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس لحظاتی پس از اتمام جلسه با وزیر امور خارجه به خبرنگار ما اعلام کرد. به گفته وی ماحصل جلسه صبح امروز با دکتر محمدجواد ظریف این بود که ظاهرا هیات دولت برای بازگشایی مرزها موافقت کرده است و بر همین اساس درصورت آماده بودن طرف عراقی و تامین موارد مدنظر، ظرف همین هفته مرزهای غربی باز شوند.

نادری افزود: بستن مرزها و قطع کردن نان شب کولبران نه جنبه امنیتی دارد و نه با هدف مبارزه با قاچاق بوده است چرا که کولبران، سهم قابل توجهی از قاچاق ندارند و تنها برای تأمین نان شب، این ریسک بزرگ را به جان می‌خرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیر امور خارجه داشتیم توضیح دادیم که وضعیت معیشتی مردم در بانه، پاوه، مریوان، سردشت، اورامانات و... اسفبار است و بستن مرزها امکان کسب حداقل درآمد را هم از کولبران سلب می‌کند.

گفتنی است 20 روز از اعتراض مغازه‌داران بانه به بسته شدن مرزها می‌گذرد. نمایندگان کردزبان مجلس در این مدت علاوه بر سوال از وزیر کشور، رئیس جمهور را به استیضاح تهدیده کرده اند. علاوه براین اعلام کرده اند اگر کاری برای گشایش مرزها صورت نگیرد خودشان هم استعفا خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.