احمد مازنی تصریح کرد: توصیه ما به ترامپ و مقامات آمریکایی این است که دوره‌های ریاست جمهوری و تصدی قدرت روزی تمام خواهد اما سیاهی برای ذغال می‌ماند و بهتر است تصمیمات خود را از روی منطق و عقل بگیرند. با خروج احتمالی آمریکا از برجام، سیاهی برای ملت آن می‌ماند که پس از این رئیس جمهورشان نمی‌تواند پای قراردادی را امضا کند چون اولا بعد از مدتی این رئیس جمهور می‌رود و رئیس جمهور بعدی می‌آید و عنوان می‌کند که من این توافق را قبول ندارم. بر همین اساس باید گفت که آمریکا روی چه پایه و اصولی اداره می‌شود و تبعات تصمیمات مقامات آن دنیا را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

روسیاهی خروج از برجام، برای ملت آمریکا می‌ماند

قدس آنلاین - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار ما درباره نزدیک شدن به موعد تصمیم گیری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره برجام و سناریوی احتمالی خروج از این توافق که برخی مقامات و رسانههای غربی اعلام میکنند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته در شرایطی قرار داشت که راهی جز انتخاب مذاکره با قدرتهای بزرگ دنیا را نداشت، بنابر همین موضوع بود که اعضای ۵+۱ با ما مذاکره کردند. غربیها کشورمان را به خشونت و جنگ طلبی متهم و ادعا می کردند که ما اهل گفتگو و تعامل نیستیم. ایران با این توافق نشان داد که اهل گفتگو و منطق است درحالیکه آنها بر عهد و پیمان خود پایدار نماندند و به آن عمل نکردند.

احمد مازنی همچنین گفت: رهبری بارها مطرح کردند آمریکاییها بد عهد هستند اما ما برای ثبت در تاریخ این مذاکره را انجام میدهیم و حال با گذشت زمان شاهدیم که آمریکاییها با اقدامات خود این گفته رهبری را اثبات میکنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تصریح کرد: توصیه ما به ترامپ و مقامات آمریکایی این است که دورههای ریاست جمهوری و تصدی قدرت روزی تمام خواهد اما سیاهی برای ذغال میماند و بهتر است تصمیمات خود را از روی منطق و عقل بگیرند. با خروج احتمالی آمریکا از برجام، سیاهی برای ملت آن میماند که پس از این رئیس جمهورشان نمیتواند پای قراردادی را امضا کند چون اولا بعد از مدتی این رئیس جمهور میرود و رئیس جمهور بعدی میآید و عنوان میکند که من این توافق را قبول ندارم. بر همین اساس باید پرسید آمریکا روی چه پایه و اصولی اداره میشود درحالیکه تبعات تصمیمات مقامات آن دنیا را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

عضو فراکسیون امید در پایان افزود: برجام چه با آمریکا یا بدون آمریکا، نکته این است که کشورمان بر تعهدات خود پایدار میماند و ما نقض پیمان نخواهیم کرد. البته در این برهه باید صدای واحدی از درون کشور در برابر غربیها بلند شود و خدای نکرده برخی ناملایمات و سختیها سبب چند صدایی در کشور نشود. آمریکاییها باید بدانند که ما تحت امر و تصمیمات رهبری در برابر اقدامات آنها و غربیها و هر تصمیمی درباره برجام خواهیم ایستاد و با این شرایطی که آمریکا درباره برجام ایجاد کرده منتظر اقدامات ما باشد و بهتر است فکری به حال خودشان بکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.