وزیر خارجه انگلیس در آستانه دیدار با مقامات آمریکایی، ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه متهم کرد.

اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه انگلیس در آستانه دیدار با مقامات آمریکایی

به گزارش قدس آنلاین، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس به منظور رایزنی با مقامات دولت ترامپ درباره برجام به واشنگتن می‌رود.

بوریس جانسون قرار است امروز دوشنبه با مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ دیدار کند و مسئله برجام یکی از دستور کارهای اصلی این دیدار است. در بیانیه دفتر بوریس جانسون آمده است: «انگلیس، ایالات متحده، و شرکای اروپایی در تلاش‌ها برای رسیدگی به رفتار ایران - شامل فعالیت‌های سایبری، حمایت از گروه‌هایی مانند حزب‌الله و برنامه موشکی خطرناک آن که حوثی‌های یمن را با آن مسلح کرده است - که منطقه خاورمیانه را ناامن‌تر کرده است متحد هستند».

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که برخی منابع خبری از تلاش مشترک اروپایی‌ها برای منصرف کردن ترامپ از خروج از برجام در ازای موافقت اروپا با افزایش فشار اقتصادی به ایران و اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران به بهانه فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی، همچنین تمدید بندهای انقضاءپذیر مندرج در برجام به صورتی که تا آینده‌ای دور دست هرگونه توسعه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را با مانع مواجه کند خبر می‌دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.